خبرگزاری کار ایران

شمخانی:

همه ما باید قدردان به فرجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای باشیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: همه ما باید قدردان ایستادگی و مقاومت مردمی، هدایت‌های مقام معظم رهبری و درایت ریاست محترم جمهوری در پیشبرد و به فرجام رساندن مذاکرات هسته‌ای باشیم.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی روز چهارشنبه در نشست هفتگی با مدیران و کارشناسان دبیرخانه این شورا ضمن قدردانی از تلاش و مجاهدت شایسته تیم مذاکره کننده هسته‌ای، اظهار کرد: فراز و فرودهای پرونده مذاکرات هسته‌ای در 12 سال گذشته و نتایج حاصل از آن مرهون تلاش مخلصانه و زحمات طیف وسیعی از کارشناسان و مدیران گمنام و نام‌آور از گذشته تاکنون بوده است.

وی با اشاره به مولفه‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی شامل ساختار سیاسی منسجم، رهبری شجاع و مقتدر و پشتوانه مردمی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدای والامقام کشور ما در متمایزترین شرایط اقتدار منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گرفته است.

شمخانی گفت: دستاوردهای حاصل از سیاست تعامل سازنده با جهان که در ردیف اصلی‌ترین رویکردهای دولت محترم می‌باشد ظرفیت‌های جدیدی را برای حرکت پرشتاب به سمت توسعه و تعالی پیش روی کشور قرار داده است.

وی با اشاره به تقویت نقش ثبات آفرین جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی در شرایط جدید خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات منطقه‌ای بویژه در سطح همسایگان در چارچوب احترام متقابل و همکاری‌های سازنده اقتصادی فرهنگی و سیاسی می‌تواند افق‌های جدیدی را برای رشد فراگیر در سطح کشورهای منطقه بدنبال داشته باشد.

دبیرشورای عالی امنیت ملی، گفت: پرونده هسته‌ای به عنوان مهمترین پرونده مرتبط با امنیت ملی کشور از ابتدا تاکنون در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار داشته است و طبیعتاً توجه به ضرورت‌های معطوف به تحقق مجموعه نتایج مورد انتظار، همچنان در دستور کار این نهاد قرار خواهد داشت.

شمخانی با اشاره به فرصت ماه مبارک رمضان برای تهذیب نفس و بهره‌مندی بیشتر از الطاف الهی، افزود: ماه صیام بستر گسترش آرمان‌ها و آموزه‌های انقلاب اسلامی در جامعه و فرصتی بی‌بدیل برای بازگشت به معارف اصیل قرآنی و معنوی است.

کد خبر : ۲۹۰۹۷۶