خبرگزاری کار ایران

علی فلاحیان:

آمریکا برای حفظ منافعش احتیاج به توافق با ایران دارد

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۸۲۵

وزیر اطلاعات دولت هاشمی معتقد است که آمریکا برای حفظ منافعش و داشتن حداقل نفوذ در منطقه احتیاج به توافق با ایران دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام علی فلاحیان در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به بررسی مذاکرات ایران با 1+5 پرداخته است.

متن یادداشت وزیر اطلاعات دولت هاشمی به این شرح است:

با عنایات خداوند و نظرخاص امام زمان ارواحنافداه و مدیریت حکیمانه و بلندنظرانه و مقتدر ونزدیک به سی ساله مقام معظم رهبری امام خامنه ای حفظه الله کشور، انقلاب اسلامی روز به روز رو به رشد و شکوفایی و سازندگی پیش رفته و در بسیاری از زمینه‌ها جزء قدرت‌های بزرگ دنیا هستیم.

کشورهای استکباری و زورگوی دنیا هم و غمشان این است که چگونه جلوی قدرت و پیشرفت ایران رابگیرند که نتوانسته‌اند.پس استراتژی خود راعوض کرده اند و ایران را در معادلات جهانی و منطقه ای به ناچار شریک استراتژیک خود باید بپذیرند.حال همه دنبال توافق خوب هستند.ما ازلحاظ دانش هسته در وضعیت خوب علمی هستیم.

آمریکا به توافق با ایران احتیاج دارد.چرا که ایران در بسیاری کشورها نفوذ دارد و منطقه را با نفوذ و قدرت نرم خود مدیریت می‌کند. در واقع آمریکا پذیرفته ایران رییس منطقه است و پایتخت‌های بسیاری از کشورها گوش به حرف ایران هستند.

نظربنده این است که آمریکا برای حفظ منافعش و داشتن حداقل نفوذ در منطقه و در جهت آنکه درمقابل نفوذ چین و روسیه که رقابت قدرت با آنها دارد، احتیاج به توافق با ایران دارد. عربستان که بسیار مدعی بود و تجهیزات نظامی بسیاری را خریداری کرده باکمک مستشاران غربی وصهیونیستی در مقابل یمن ضعیف و فقیر هیچ کاری نتوانست کند وبا دو موشک اسکاد یمن حاضر به اتش بس و توافق شده است.

عربستان بسیار ضعیف تر از آن است که بخواهد با ایران درگیر شود.و آمریکا و اروپا را تحریک می کند که شما با توافق با ایران به حمایت از ایران می روید و کل منطقه تحویل ایران می شود.اسراییل هم همینگونه است و ترس بسیار دارد چون خود را در مقابل ایران بسیار ضعیف می بیند.

آمریکا باید قدرت را در این منطقه تحویل ما بدهد. دولت‌های غربی چندین بار سعی کرده‌اند با دشمنی و براندازی و جنگ و بسیاری اقدامات نظامی و خرابکارانه حکومت ما را با مشکل مواجه کنند اما نتوانستند. دست آخر به این تحریم‌ها رو آورده‌اند.البته تحریم ایران برای خود آمریکا و اروپا بسیار پرهزینه بوده وچندسال است از رویکرد براندازی به باور مصالحه با ایران و واگذاری منطقه غرب آسیا و شمال افریقا به ایران به عنوان بزرگ منطقه روی آورده اند.با قضایای جنگ یمن قدرت پوشالی سعودی مشخص شد واخبار موثق هم هست که سعودی‌ها با آمریکایی‌ها رابطه شان خوب نیست.

امریکا و شرکایش به این نتیجه رسیده اند که عربستان و اسراییل و ترکیه و...وزنی برای مدیریت این قسمت از دنیا ندارند.چرا که سوریه 5سال است تنها با حمایت ایران در مقابل سیل کمکهای نظامی و مالی و انسانی این کشورها به تروریستها ایستاده.پس ایران را قوی دانسته ونیز با اینکه داعش دست پرورده خودشان است،اما با تهدیدات روز افزون گروههای تروریستی در غرب و امریکا مواجه هستند.پس چاره ای ندارند برای حفظ امنیت انرژی و اقتصادی و انسانی خود و تمام دنیا با ایران تعامل و توافق کنند.چرا که فقط ایران را در مبارزه با گروههای تکفیری موفق می دانند.

لذا با توافق خوب از نظرما و حتی امریکاییها این ایران ستیزی مرحله به مرحله کم شده و ما در آینده مدعی برداشتن تحریم‌های دیگر چند دهه گذشته هم خواهیم بود.

ضمنا در سالهای اینده ما در زمینه های مختلف علمی و تکنولوژی پیشرفتهایی خواهیم داشت که چون رییس منطقه هستیم ،آنها نمی‌توانند بهانه گیری‌های گذشته را داشته باشند و مجبور به نادیده گرفتن وتمکین خواهند بود.

 تیم مذاکره کننده که در مقابل بهترین و زرنگ ترین و نخبگان استراتژی و سیاست کشورهای غربی و شرقی، در یک نبرد نابرابر یک تیم در مقابل بیش از 8 تیم خبره وبسیاری از جاسوسان دولتهای دیگر تا اینجای کار مبارزه داشته اند،آرزوی مددالهی برایشان دارم و امیدوارم با انجام توافق خوب و برد برای مابرگ زرین دیگری درتاریخ انقلاب اسلامی ثبت کنند.به مردم عزیزهم این وعده را می دهم که به لطف الهی، نظام اسلامی با رهبری حکیمانه حضرت آقا ومساعدت وهمفکری بزرگان انقلاب وتلاش دولتهای خدمتگزار رو به پیشرفت وتعالی است وهیچ قدرت و دولتی در دنیا یارای مقابله با اراده مردم ایران در جهت رسیدن به آرمانهای امام خمینی و شهدا ندارد.

آمریکا برای حفظ منافعش احتیاج به توافق با ایران دارد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز