خبرگزاری کار ایران

حیدرپور در گفت‌وگو با ایلنا:

مذاکرات تدبیر نظام است/برخی افراد رجال‌الغیب شده‌اند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تأکید بر اینکه دولت نباید در فرآیند مذاکرات تنها بماند، گفت: مذاکرات تدبیر نظام است و همه ارکان نظام باید برای رسیدن به توافق خوب به دولت کمک کنند.

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تأکید بر اینکه حل مسئله هسته‌ای با تکیه بر مذاکرات، تصمیم نظام است و در این میان با برخی اظهار نظرات نسنجیده نباید دولت در مذاکرات احساس تنها بودن کند، افزود: پس از اعمال محدودیت‌ها در پرونده هسته‌ای، تدبیر نظام این بود که فرآیند مذاکرات برای حل این موضوع و پافشاری بر دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای دنبال شود، بنابراین قوای مختلف باید به دولت در رسیدن به توافق خوب کمک کنند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در روند مذاکرات بیش از یک دهه‌ای ما در دو سه ماه اخیر به مدد تلاش‌های انجام شده در اوج پیشرفت قرار گرفته‌ایم و رهبر معظم انقلاب با ترسیم خطوط قرمز در رهنمود‌های خود از تیم مذاکره‌کننده دفاع کرده‌اند، بنابراین باید در کشور برای رسیدن به یک توافق خوب هم‌افزایی ایجاد کرد.

حیدرپور با تأکید بر اینکه چارچوب مذاکرات در شورای عالی امنیت تدوین شده، افزود: اگر کسی بخواهد به چارچوب مذاکرات و تلاش‌های تیم دیپلماسی برای رسیدن به یک توافق خوب خدشه وارد کند، کمال بی‌انصافی است.

وی با بیان اینکه روند مذاکرات متشکل از صدها ساعت کار تخصصی است، یادآور شد:  اگر کسی در زمینه مذاکرات اطلاعات کافی ندارد، نباید به این مسئله ورود کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد رجال‌الغیب شده‌اند و سخنانی در مورد مذاکرات به نقل از رهبر معظم انقلاب نقل می‌کنند که واقعیت ندارد، ایشان در این‌باره فرموده‌اند که خطوط قرمز و رهنمود‌ها٬ همان‌هایی است که در جلسات عمومی مطرح می‌شود و اینگونه نیست که در جلسات خصوصی مسائل دیگری مطرح شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس، در مورد پیام‌ محرمانه هسته‌ای اوباما به مقامات ایرانی توسط یکی از همسایگان، افزود: این اظهارنظر‌ها صحیح نیست، چراکه این اقدام یکبار در گذشته انجام شده و این موضوع توسط رهبری بیان شده٬ اما پس از این موضوع اگر چنین مسئله‌ای وجود داشت، معظم‌له در سخنرانی اخیر خود در جمع مسئولان و کارگزاران کشور یا سایر مراسم‌ها به این موضوع اشاره می‌کردند.

کد خبر : ۲۸۷۶۹۸