خبرگزاری کار ایران

جان کری:

برای دستیابی به توافق هسته‌ای شتابزده عمل نمی‌کنیم

وزیرخارجه آمریکا گفت که هرگز در روند دستیابی به توافق هسته‌ای شتابزده عمل نمی‌کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا گفت که تصمیم نداریم برای دست‌ یافتن به یک توافق هسته‌ای به عامل زمان بیش از اندازه لازم بها داده و عملکردی شتابزده داشته باشیم.

کری گفت: «مسائل مهم زیادی وجود دارند. موضع ما تغییری نکرده است. در چند روز اخیر متوجه پیشرفت و پس‌رفت‌هایی شده‌ام. اما مواضع ما درباره موارد اعلام شده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، مصاحبه‌ها و دیگر مباحث تغییر نکرده‌اند. بنابراین مذاکرات مانند گذشته دشوار و حیاتی هستند و همچنان ادامه پیدا می‌کنند. تصمیم نداریم محض دست‌یابی به یک توافق برای امضای آن عجله کنیم. تصمیم نداریم تا زمانی‌که اطمینان حاصل نکرده‌ایم که امور مورد نظر انجام شده‌اند، آن‌ را امضا کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا همچین با اشاره به مطرح شدن مساله ابعاد احتمالی نظامی در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گفت: «در برنامه جامع اقدام مشترک تصریح شده است که اقدام احتمالی نظامی باید در نظر گرفته شود و گمان کنم که این اقدام درستی باشد. باید مسائل را به صورت اختصاصی حل کنیم. دسترسی امری بسیار حیاتی است. از روز نخست هم به همین صورت بوده است و در تفاهم‌نامه لوزان خطوط قرمز اساسی مشخص شده‌اند.»

وی تصریح کرد: «مسائل اساسی و مهمی برای دستیابی به آن‌چه که یک توافق خوب تعریف شده است در گفت‌و‌گوهای لوزان بررسی شده‌اند و در حال حاضر نیز این مسائل وجود دارند و تغییری نکرده‌اند.»

کد خبر : ۲۸۴۳۸۸