خبرگزاری کار ایران

قشقاوی با جلال طالبانی دیدار کرد

معاون کنسولی وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به اقلیم کردستان عراق پس از سفر سلیمانیه با جلال طالبانی، رییس‌جمهور پیشین عراق دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، حسن قشقاوی ضمن ابلاغ سلام گرم مقام‌های عالی‌رتبه کشورمان به طالبانی، برای وی سلامتی روزافزون آرزو کرد.

همسر جلال طالبانی نیز در این دیدار از روند معالجه و بهبود شرایط جسمی طالبانی اظهار رضایت کرد و از ابراز لطف مسوولان عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران نسبت به وی تشکر و قدردانی کرد.

قشقاوی در سفر خود به استان سلیمانیه عراق، هم‌چنین با مسوولان عالی‌رتبه این استان دیدار و گفت‌وگو کرد. وی هم‌چنین در نشست مشترک با فعالان اقتصادی و تجار ایرانی فعال در اقلیم کردستان عراق و استان سلیمانیه، با روند فعالیت‌های آنان آشنا شد و قول داد که مسائل و موضوعات مورد درخواست آنان را با مقام‌های ذی‌ربط اقلیم و نیز با مسوولان جمهوری اسلامی ایران مطرح کند.

او هم‌چنین در دیدار با استاندار سلیمانیه تقویت همکاری‌های استانی با عراق و اقلیم کردستان را از اولویت‌های مهم جمهوری اسلامی ایران دانست و خواستار تقویت همکاری‌های سلیمانیه با استان‌های هم‌جوار جمهوری اسلامی ایران شد.

قشقاوی با اشاره به حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران از فعالیت‌ شرکت‌های توانمند ایرانی در عراق و اقلیم کردستان، از استاندار سلیمانیه خواست رفع موانع و مشکلات شرکت‌های ایرانی را مورد توجه جدی‌تری قرار دهد.

وی در این دیدار پیشنهاد کرد برگزاری دومین نشست مشترک استانداران مرزی ایران و عراق در استان سلیمانیه برگزار شود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین درخواست کرد مرز سیران‌بند- بانه با تقویت دولت عراق به مرز رسمی تبدیل شود.

آسو فریدون، استاندار سلیمانیه نیز در این دیدار با اشاره به روابط استراتژیک با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، به حکم تاریخ و فرهنگ و مبارزات مشترک و نیز همسایگی و مرزهای طولانی، به تقویت روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران از جمله روابط گسترده‌ اقتصادی و تجاری نیازمندیم و در این مسیر با دوستان و برادران ایرانی تلاش خواهیم کرد.

او اظهار اطمینان کرد که در سایه همکاری با جمهوری اسلامی ایران، بحران داعش پشت سر گذاشته خواهد شد و شرایط برای همکاری‌های اقتصادی با ایران بیش از پیش فراهم خواهد شد.

استاندار سلیمانیه وعده داد که نسبت به رونق بخشیدن به دروازه‌ها و بازارچه‌های مشترک مرزی با جمهوری اسلامی ایران تلاش بیش‌تری خواهد کرد.

وی از پیشنهاد معاون وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به برگزاری اجلاس مشترک استانداران استان‌های مرزی استقبال کرد و گفت موضوع را با نظر مثبت مورد توجه و پیگیری قرار خواهد داد.

کد خبر : ۲۸۴۰۵۵