خبرگزاری کار ایران

دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه و وزیر انرژی مغولستان

سفیر جدید ایران در مغولستان با وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه میان تهران و اولان‌باتور گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر خاجی، سفیر ایران در مغولستان روز چهارشنبه (امروز) لوندگ سورو سورن، وزیر امور خارجه مغولستان در اولان‌باتور پایتخت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه مغولستان در این دیدار روابط سیاسی دو کشور را با توجه به دیدارهای انجام شده میان مقامات بسیار عالی توصیف کرد و گفت: در حال حاضر زمینه گسترش مناسبات ایران و مغولستان در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و تاریخی فراهم است.

او افزود: دستگاه دیپلماسی مغولستان آمادگی کامل برای کمک به عملیاتی کردن این زمینه‌های همکاری را دارد.

سورو سورن در ادامه یادآور شد: با توجه به فعالیت موفق بخش خصوصی در اقتصاد مغولستان ارتباط تجار و تولیدکنندگان بخش‌های خصوصی میان دو کشور از جمله راهکارهای عملی جهت تحرک بخشیدن به مناسبات اقتصادی ایران و مغولستان است.

علی‌اصغر خاجی نیز در این دیدار با استقبال از اظهارات وزیر امور خارجه مغولستان بر آمادگی متقابل تهران جهت گسترش مناسبات با اولان‌باتور در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تاریخی و فرهنگی تاکید کرد.

این دیپلمات ایرانی هم‌چنین با اشاره به اجرایی شدن سند همکاری دو کشور در زمینه مطالعات تاریخی و تبادل هیات مربوطه آمادگی جمهوری اسلامی را برای پاسخ مثبت به تمایل مغولستان برای تاسیس کرسی زبان فارسی و مرکز ایران‌شناسی در دانشگاه‌های این کشور اعلام کرد.

سفیر جدید ایران در مغولستان در ادامه اظهار کرد: برای آشنایی دقیق تجار و بخش خصوصی دو طرف لازم است اتاق‌های بازرگانی و صنایع ایران و مغولستان در تهران یا اولان‌باتور با یکدیگر همایش مشترک برگزار کنند که این پیشنهاد با استقبال طرف مغولی روبه‌رو شد.

علی‌اصغر خاجی عصر روز چهارشنبه در ملاقات دیگری در اولان‌باتور با داش زه وگ زورگیت، وزیر انرژی مغولستان گفت‌وگو کرد و ضمن تحسین موفقیت‌های اقتصادی کشور میزبان بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری با اولان‌باتور در زمینه نفت و گاز و صنایع مربوطه تاکید کرد.

وزیر انرژی مغولستان نیز در این دیدار با اشاره به تازه تاسیس بودن وزارتخانه متبوعش و تجربه طولانی کارشناسان ایرانی در اکتشاف، استخراج و پالایش نفت، استفاده از دانش و تجربیات ایران را یکی از موضوعات مورد علاقه در روابط میان دو طرف دانست.

کد خبر : ۲۸۰۱۴۲