خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان:

امروز قادریم تهدیدها در دریا به صورت مؤثر پاسخ دهیم

وزیر دفاع گفت: اگر تهدیدی متوجه کشورمان باشد تهدید دریایی است و ما امروز قادریم این تهدیدات را به صورت مؤثر پاسخ دهیم.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در چهارمین همایش ملی شناورهای تندرو که امروز برگزار شد، اظهار داشت: هم در فضای نبردهای کلاسیک و هم نبردهای نامتقارن و به طور کلی در بحث توان دفاعی قدرت دریایی و نیروی دریایی از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی افزود: هیچ توسعه‌ای حاصل نمی‌شود مگر در سایه امنیت و امنیت هم در سایه توان و اقتدار متصور است.

دهقان ادامه داد: وقتی به تهدیدات نگاه می‌کنیم این گزاره را به سادگی می‌پذیریم که اگر تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران باشد در دریا خواهد بود و پاسخ آن را هم باید در دریا بدهیم.

وزیر دفاع افزود: ما هیچ کدام از کشورهای همسایه دریایی خود را تهدید دریایی نمی‌دانیم بلکه نیروهای خارجی حاضر در منطقه به خصوص آمریکایی‌ها برای ما تهدید تلقی می‌شوند.

دهقان خاطرنشان کرد:تمام نقاط قوتی که دشمن دارد در کنارش نقاط ضعفی هم وجود دارد که ما با استفاده از آن می‌توانیم موازنه قدرت ایجاد کنیم و قایق‌های تندرو یکی از آنهاست.

وزیر دفاع تصریح کرد: امروز قادریم در دریا تهدید را به صورت مؤثر پاسخگو باشیم. از طرفی ما باید با یک نگاه تمام عیار بومی در توسعه ایده‌ها، اکتساب فناوری و طراحی و تولید محصولات حرکت کنیم.

وی تأکید کرد: ما هیچ گاه نباید در حوزه دفاعی دچار غافلگیری راهبردی از سوی دشمن شویم بلکه باید دشمن را غافلگیر کنیم.

دهقان در ادامه سخنانش اظهار داشت: کپی سازی نمی‌تواند رفع‌کننده نیازهای ما باشد لذا ما باید به تمام داشته‌های علمی کشور برای تولید محصولات جدید توجه کنیم و به طور جدی در جهت تقویت طراحی تولید گام برداریم.

وی ادامه داد: ما باید هم در حوزه شناورهای تندرو و هم شناورهای سنگین تلاش جدی کنیم. ما دارای یک نیروی راهبردی هستیم که دایره عمل آن محدود به منطقه خودمان نیست.

وزیر دفاع تصریح کرد: ما باید در حوزه قایق‌های تندرو به مواد بدنه، سرعت، ضد امواج تشعشع بودن، سیستم‌های ارتباطی و سلاح‌ها توجه کنیم. همچنین موضوع پیشران شناورها بحثی مهم و جدی است.

دهقان در پایان گفت:باید بتوانیم هر سیستم سلاحی را که روی آن کار می‌کنیم، در حد اعلی هوشمندسازی کنیم.

کد خبر : ۲۷۹۸۱۹