خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

غرب در مذاکرات هسته‌ای دچار توهم شده‌ است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: غرب در مذاکرات هسته‌ای دچار توهم شده‌ و یک سناتور آمریکایی می‌گوید توافق ما مشروط به رسمیت شناختن اسرائیل توسط ایران باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه جنایاتی که توسط عربستان در یمن اتفاق می‌افتد٬ ارتباطی با اسلام ندارد؛ خطاب به مقام‌های عربستان گفت: شما با این جنایاتتان چهره اسلام را در دنیا کریه کردید.٬ حرمین شریفین در کشور شماست و سنگ اسلام را به سینه می‌زنید و به مردم می‌گویید قرآن بخوانید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه گفت: مردم این جنایات را از عربستان می‌بینند و می‌گویند این ادعا‌های خادمی حرمین شریفین با این رفتار آنها نمی‌خواند و می‌گویند ما می‌خواهیم انسان باشیم.

وی افزود: الحمدلله٬ خدا رهبری آگاه و بیدار به ما عنایت کرده که در نامه‌ای به جوانان غرب گفتند اسلام را از متن اسلام بگیرید و بشناسید و به مدعیان اسلام کاری نداشته باشید. اینها دروغ می‌گویند و بیگانه هستند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به قسمت دیگر گفته‌هایش در خصوص حقوق بشر گفت: کشورهای به ظاهر اسلامی هم رسوا شدند٬ مجامع جهانی که دم از حقوق انسانی می‌زنند٬ رسوا شدند. این آمریکا که سنگ حقوق بشر رابه سینه می‌زند٬ رسوا شده است٬ چراکه اینها‌‌ همان گروه‌هایی منافق هستند که در عمل دشمن انسانیت هستند.

وی با یبان اینکه چهره اسلام واقعی در جریان یمن و امثال یمن روشن شد٬ تصریح کرد: این چهره به دست ایرانیان و ایران اسلامی ظاهر شد. مدعیان دروغین اسلام٬ آدم می‌کشند اما ایران اسلامی به آنها دارو می‌رساند؛ مرحبا به این ایران و مرحبا به این اسلام.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مردم عربستان در این زمینه باید امتحان بدهند.  شما که ساعت‌ها قرآن می‌خوانید و به شما می‌گویند قرآن بخوانید؛ چقدر از قرآن فهمدید؟ افلا یتدبرون! مقداری در قرآن تدبر کنید٬ قرآن نمی‌گوید در برابر ظلم ساکت بنشینید٬ چرا از حکومت ظالم ابراز تنفر نمی‌کنید؟

موحدی کرمانی ادامه داد: البته در گوشه‌هایی از عربستان ندای بیزاری است٬ اما کم است. اگر تمام عربستان یکپارچه فریاد برائت سر دهد٬ سرنوشتش سرنوشت ایران اسلامی خواهد شد؛ چراکه ظالم با جنایاتش نابود خواهد گشت.

وی ادامه داد: حرمین شریفین اسیر دست این حکومت ظالم شده٬ لذا کعبه و مدینه باید از دست این ظالمان آزاد شوند؛ اینها در دست این ظالمان اسیر هستند .

موحدی کرمانی خطاب به مردم عربستان با بیان اینکه  قرآن می‌فرماید: «قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنَا إِلاَّ إِحْدَى الْحُسْنَیَیْنِ وَنَحْنُ نَتَرَبَّصُ بِکُمْ أَن یُصِیبَکُمُ اللّهُ بِعَذَابٍ مِّنْ عِندِهِ أَوْ بِأَیْدِینَا فَتَرَبَّصُواْ إِنَّا مَعَکُم مُّتَرَبِّصُونَ»؛ گفت: شما بیایید از دشمن ابراز تنفر کنید؛ یا این تنفر٬ کشور عربستان را پر می‌کند و ظالم را فراری می‌دهد٬ یا احیانا شهید می‌شوید.

وی ادامه داد: شهادت نعمت بزرگی است. عمر حکومت ظالمانه آل سعود تمام شده؛ قرآن می‌گوید انسان‌های ظالم و فاسق و منحرف حکومت‌های آلوده ضد مردمی راه سقوط را در پیش گرفته‌اند و ظلم را زیاد می‌کنند. آنچنان که شاه راه نابودی را در پیش گرفت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به این موضوع که به نظر می‌آید غرب و آمریکا در خصوص مذاکرات هسته‌ای دچار توهم شده‌اند٬ گفت: سناتور آمریکایی می‌گوید توافق ما مشروط به رسمیت شناختن اسرائیل توسط ایران باشد. آمانو می‌گوید بازدید از تاسیسات نظامی ایران باید از شروط توافق باشد. اما ما به طرف مقابل می‌گوییم دست از این خیالپردازی‌ها بردارید. بدانید ایران‌‌ همان ایران است و‌‌ همان مقاومتی که طی سال‌ها٬ داشته باز هم خواهد داشت.

وی گفت: اینها توقع دارند ایران اسرائیل را به رسمیت بشناسد و عجبا کدام اسرائیل‌‌! همان اسرائیلی که نظامیانش در جنگ ۵۰ روزه٬ تعداد کثیری از غیر نظامیان فلسطینی را به قصد تفریح کشتند. این رژیم سفاک٬ ۴۴ غیرنظامی را در اردوگاه‌های سازمان ملل به قتل رساند که واکنش تند نمایندگان اروپایی را در پی داشت. به آمریکا و اروپا می‌گوییم آرزوی به رسمیت شناخته شدن اسرائیل و آرزوی بازدید از تاسیسات نظامی ایران را به گور خواهید برد.

موحدی کرمانی ادامه داد: آقای اوباما در کمپ‌ دیوید که بعضی از کشورهای خلیج فارس در آن شرکت نکرده‌اند٬ تذکر می‌دهد که از ایران نترسید٬ بلکه از اختلاف درون خود بترسید. عجیب است که آمریکا دعوت به وحدت نیروهای ضد اسلام می‌کند!

وی با بیان اینکه حزب الله پیروزی‌هایی بدست آورده٬ تصریح کرد: ارتفاعات بین سوریه و لبنان که بیش از سه سال در دست النصره بود٬ توسط حزب‌الله آزاد شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره مجدد به مسئله یمن گفت: رژیم سفاک و کودک‌کش و مدعی اسلام عربستان تا کنون ۴ هزار شهید و ۷ هزار مجروح در یمن به جا گذاشته و ۹۰۰ مکان خدمت‌رسانی را منهدم کرده٬ به نحوی که امکان مداوای مجروحان وجود ندارد.

موحدی کرمانی در پایان با یادآوری این نکته که توطئه تجزیه عراق به سه دولت شیعه و کرد و سنی در کنار توهم سوریه بدون بشار اسد از خیانت‌های آمریکا است٬ گفت: این موضوع ناشی از خواب‌های پریشان آمریکا است که به دست نظامیان سوری و عراقی از خواب غفلت بیدار خواهند شد.

کد خبر : ۲۷۷۳۳۵