خبرگزاری کار ایران

امروز صورت می‌گیرد؛

مذاکرات هسته‌ای در هتل کوبورگ/ ادامه تلاش‌ها بر کاهش «پرانتزها»

دومین روز سومین مذاکرات هسته‌ای پس از مذاکرات لوزان، به سرپرستی معاونان وزیر خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده ۱+۵ ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با ریاست سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونان وزیر امور خارجه و هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده ۱+۵ ظهر از ساعت ۱۰ به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت تهران) در هتل هتل کوبورگ وین با یکدیگر دیدار می‌کنند.

قرار است از ساعت ۹ به وقت وین (۱۱:۳۰ به وقت تهران) جلسات کار‌شناسی میان هیات‌های طرفین برگزار شود.

این دور از مذاکرات در راستای ادامه نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و کاهش پرانتز‌ها و اختلاف‌های طرفین صورت می‌گیرد.

این دور از مذاکرات از دیروز و با دیدار عراقچی و روانچی با اشمیت آغاز شده و قرار است تا روز جمعه ادامه یابد.

به گفته سیدعباس عراقچی در بدو ورود به وین، قرار است معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا روز پنجشنبه ملاقات دو‌جانبه‌ای با یکدیگر داشته باشند و یک قرار ملاقات هم با هیات چینی در‌‌ همان روز برگزار می‌شود.

همچنین وی از دیدار دو جانبه با هیات روسیه خبر داده که در ادامه با کشورهای اروپایی هم به صورت یکجا یا جداگانه دیدار می‌کنیم.

قرار است در این دور از مذاکرات در وین در پایان، نشستی عمومی با حضور معاونان وزیران خارجه ۱+۵ و ایران برای جمع‌بندی مذاکرات و نتایج به دست آمده برگزار شود.

کد خبر : ۲۷۶۹۶۷