خبرگزاری کار ایران

غفاری در گفت‌وگو با ایلنا:

واکنش تندروها مقابل فسادهای زنجانی و خاوری سکوت است

عضو جبهه نیروهای خط امام در واکنش به تهدیدهای گروه‌های افراطی گفت: گروه تندرو در مقابل انواع مفاسد دولت گذشته ساکت بودند.

حجت‌السلام والمسین هادی غفاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره تهدیدهای گروهای افراطی نسبت به برخی از اقدامات دولت تدبیر و امید در فضای حساس کنونی گفت: از‌‌ همان روزهای آغازین انقلاب تا کنون، همه به تجربه دریافته‌اند برخی از افراد و گروه‌ها وجود دارند که به قول معروف نان آنها در دعوا و جنجال قرار دارد.

وی ادامه داد: اینگونه گروه‌ها و افراد که هیچگونه هنری برای جذب مردم به خود ندارند و حتی آرامش موجود در جامعه در تضاد با اهداف افراطی خود تلقی می‌کنند، هر از چند گاهی برای تحت تأثیر قرار دادن فضای جامعه، با تهدیدهای این‌‌چنینی وارد عرصه اجتماعی شده تا بتواند در راستای اهداف گروهی و جناحی خود اقدامی را صورت دهند.

غفاری بیان کرد: این افراد که در گذشته ثابت کرده‌اند حتی توان و قدرت اداره دولت را ندارند و انواع مشکلات را برای مردم به وجود آورند، امروز می‌خواهند با این تهدیدها وصحبت‌ها نشان دهند که هنوز هستند و می‌توانند اقدامی را انجام دهند؛ اما عرف جامعه ایران دیگر برای این نوع گروه جایگاهی را نمی‌پذیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: اینگونه گروه‌ها که شخصیت و هویت خود را در جنجال می‌بییند و عامل بسیاری از مشکلات امروز جامعه ایران هستند، سعی می‌کنند برای توجیه رفتار جناحی و گروهی خود، پای نظام، انقلاب و حتی اسلام را به میان بکشند.

وی اضافه کرد: در یک نظام اسلامی اصل اساسی برای همه از سطر تا ذیل این قانونمداری و بر محور قانون حرکت و وعمل کردن است، بنابراین کسی نمی‌تواند در این نظام خود را حق مطلق را فراقانونی بداند و به تهدید مردم بپردازد.

رئیس موسسه فرهنگی الهادی گفت: این گروه‌های تندورو و حامیان آنها در طول انقلاب اسلامی همیشه سعی کردند با تفسیر ماکیاولیستی از این جمله امام که بیان کردند، «حفظ نظام از اوجب واجبات است» برای دستیابی به اهدف خود، هر وسیله‌ای را توجیه کنند.

غفاری تصریح کرد: گروه‌های تندرو و افراطی که در گذشته پشت آنها به برخی نهاد‌ها گرم بود و به نوعی برخی از نهاد‌ها و جریان‌های سیاسی از این گروه‌ها بعنوان بازیگر عرصه سیاسی استفاده می‌کردند، امروز باید بدانند فضا نسبت به گذشته متفاوت شده و مردم اجازه نخواهند داد این گروه با تهدید بتواند به اهداف سیاسی خود دست یابند، و مطالبات معقول مردم را به حاشیه برانند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که چرا در دولت گذشته در مقابل انواع فسادهای رخ داده مانند خاوری، زنجانی و... این گروه ساکت بود؟ خاطرنشان کرد: گروه‌های تندرو در مقابل فسادهای زنجانی و خاوری سکوت می‌کنند، زیرا دست این نوع گروه‌ها با آن مفاسد به قول معرف در یک کاسه بود و به هرحال چاقو که دست خودش را نمی‌برد.

وی در پایان یادآور شد: دولت باید بدون توجه به این گونه فشار‌ها و تهدیدها که دیگر جایگاهی و اثری در فضای اجتمای کنونی ندارند، در راستای رای و مطالبه به حق مردم حرکت و عمل کنند و بدانند حتما مردم از آنها در مقابل اینگونه فشار‌ها حمایت خواهد کرد.

کد خبر : ۲۷۶۵۹۸