خبرگزاری کار ایران

جعفری دولت‌آبادی در جمع خبرنگاران:

۴ اتهام متوجه جیسیون رضاییان است/ وضعیت پرونده اتوبوس‌های اسکانیا

دادستان تهران گفت: پرونده خبرنگار واشنگتن پست در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تحت وقت است تا محاکمه شود که ۴ اتهام متوجه متهم این پرونده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه همایش سراسری قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران با حضور در جمع خبرنگاران٬ توضیحاتی در مورد آخرین وضعیت افتتاح دادسرای پولی و بانکی داد و گفت: مهمترین مشکل این مسئله٬ ساختمان بود؛ دادسرای شعبه زمین‌خواری که به اسم «انفال و حمایت از ثروت عمومی» است٬ نزدیک ماه رمضان افتتاح خواهد شد.

دادستان تهران ادامه داد: با پیش‌بینی‌های  که داشته‌ایم٬ در صورتی که مشکلی پیش نیاید٬ دادسرای پولی و بانکی در خیابان فاطمی افتتاح خواهد شد و اکنون که صحبت می‌کنم٬ مسئولان آن نیز مشخص شده‌اند.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده هواپیمای آنتونوف چگونه است٬ گفت: این پرونده در مرحله کار‌شناسی قرار دارد. کار خوب و سنگینی در این خصوص انجام شده است؛ چراکه مقررات EKIO در مورد سقوط هواپیما مفصل است لذا منتظر نظر کار‌شناسی هستیم تا نظر خود را در به قوه قضاییه ارائه کند.

دادستان تهران در پاسخ به این پرسش که وضعیت دو مرکز درمانی چشم پزشکی متخلف به چه مرحله‌ای رسیده است٬ گفت: از متهم این پرونده تحقیق شده است؛ همچنین مصدومان به پزشکی قانونی معرفی شده‌اند. متاسفانه طول درمان مصدومان کند است٬ اما پرونده برای ارسال به دادگاه خوب پیش رفته است.

وی در مورد پرونده نگین خودرو گفت: کیفرخواست این پرونده صادر و به دادگاه ارسال شده است و منتظر محاکمه هستیم.

جعفری دولت‌آبادی با توضیح سوال خبرنگار دیگری در مورد پرونده اتوبوس‌های اسکانیا گفت: این پرونده در دادسرا مفتوح است و فعلا قرار بر این شد سازنده این اتوبوس‌ها به گونه‌ای اقدام کند که شاهد اتفاق مشابه نباشیم.

دادستان تهران با توضیح پرونده خبرنگار واشنگتن پست هم تصریح کرد: کیفرخواست مربوط به این پرونده صادر شده و این پرونده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تحت وقت است تا محاکمه شود٬ البته ۴ اتهام متوجه متهم این پرونده است.

جعفری دولت‌آبادی در خصوص پرونده رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: هنوز برای این پرونده تعیین وقت نشده است اما خبر داریم پرونده در دیوان محاسبات نیز در حال رسیدگی است.

کد خبر : ۲۷۶۲۹۵