خبرگزاری کار ایران

نعمتی در جمع خبرنگاران:

نیازی به مجوز مجلس برای اجرای پروتکل الحاقی نیست

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد نیاز به مصوبه مجلس برای اجرای پروتکل گفت: فعلا نیازی به کسب مجوز برای اجرای پروتکل نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیمات مجلس در مورد اجرای پروتکل الحاقی گفت: اگر نیاز باشد پروتکل الحاقی با تایید مجلس اجرا شود٬ این مسئله در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ظاهرا فعلا نیازی به کسب مجوز برای اجرای پروتکل الحاقی نیست. 

وی در ادامه افزود: جلسه غیرعلنی مجلس در فضای کاملا آرام برگزار شد٬ هرچند برخی از نمایندگان به دلیل نگرانی‌هایی که داشتند٬ اظهارات منتقدانه‌ای بیان کردند٬ اما در مجموع جلسه غیرعلنی امروز تنش آن‌چنانی نداشت. 

نماینده مردم اسداباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان ظریف مبنی براینکه در صورت نیاز برای اجرای پروتکل الحاقی این اقدام به تصویب مجلس خواهد رسید٬ گفت: دکتر ظریف در جلسه غیر علنی امروز صبح مجلس تاکید کرد اگر نیاز شد که پروتکل الحاقی در مجلس به تصویب برسد٬ حتما رای مجلس را خواهیم گرفت اما ظاهرا فعلا به این کار نیازی نیست. 

وی با بیان اینکه خواست نظام این است که انرژی هسته‌ای و تاسیسات آب سنگین حفظ شود٬ گفت: حفظ تحقیق و توسعه و لغو تحریم‌ها از موضوعاتی است که در بیانیه نهایی نیز خواهد آمد. 

نعمتی یادآور شد: در نوع نگارش توافق نهایی باید از کلمات و اصطلاحاتی استفاده شود که دغدغه‌ها و نگرانی‌های نمایندگان در آن رفع شود و در ذیل آن امکانی برای لفاظی غربی‌ها فراهم نشود. 

 سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: برداشتن یکباره تحریم‌ها از سوی مسببان تحریم باید تضمین شود و همچنین آب سنگین اراک نیز باید حفظ شودکه این موضوع به عنوان یکی از فرازهای مهم در مذاکرات ۱۱ ژوئن باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی همچنین افزود: در نشست غیر علنی امروز صبح آقای صالحی گزارشی کامل درباره مذاکرات از نظر فنی ارائه داده‌اند و دکتر ظریف نیز مسائل مربوط به مذاکره را تشریح کرد.

کد خبر : ۲۶۴۸۰۴