خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی در جشن روز ملی پاکستان:

گام‌های مهمی در تنش‌زدایی و گسترش صلح در جهان برداشتیم

وزیر کشور در جشن روز ملی پاکستان گفت: سیاست دولت تدبیر و امید گسترش روابط با کشورهای مسلمان منطقه است .

به گزارش ایلنا٬ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رحمانی فضلی در مراسم جشن روز ملی پاکستان که با حضور نمایندگان کشورهای مختلف جهان در تهران برگزار شد با تبریک روز ملی پاکستان به دولت و ملت این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور دوست و همسایه با اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی هستند و با گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو همسایه مسلمان افق روشن‌تری پیش روی ملت‌های ایران و پاکستان گشوده خواهد شد. 

رحمانی فضلی که به عنوان میهمان ویژه در مراسم جشن روز ملی پاکستان حضور داشت با اشاره به توافقات نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور ایران و پاکستان در اسلام آباد٬ گفت: جمهوری اسلامی ایران به طور جدی پیگیر توافقات اسلام آباد در تمام زمینه‌ها بویژه در حوزه امنیتی، مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان است تا شاهد پیشرفت ملت‌های منطقه و نابودی افراطی‌گری و تروریسم باشیم. 

وزیر کشور با اعلام اینکه موضوع یمن یک موضوع داخلی است و با راه حل سیاسی می‌توان آن را خاتمه داد افزود: مایلیم با پاکستان در حل و فصل مسائل منطقه‌ای بویژه مسائل یمن همکاری لازم را داشته باشیم. 

وزیر کشور با اشاره به نتایج مهم مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ گفت: در این مذاکرات به همه کشورهای جهان ثابت کردیم که استفاده از انرژی هسته‌ای حق مسلم مردم ایران است و دنیا این حق را پذیرفت و با دفاع از حق خود گام‌های مهمی در تنش زدایی و گسترش صلح در جهان برداشتیم. 

پیش از سخنان وزیر کشور، نورمحمدجاد مانی سفیرپاکستان در ایران از حضور رحمانی فضلی در این مراسم قدردانی کرد و گفت: ایران و پاکستان از روابط بسیار خوب و صمیمی برخوردارند و امیدوارم با گسترش هرچه بیشتر این روابط ملت‌های دو کشور از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

کد خبر : ۲۶۳۷۹۱