خبرگزاری کار ایران

راکعی در گفت‌وگو با ایلنا:

بزرگترین مانع دولت برای پیگیری مطالبات مردم، افراطیون هستند

دبیرکل جمعیت زنان نواندیش اسلامی گفت: افراطیون امروز یکی از مشکلات فضای سیاسی کشور هستند که به خود جرات می‌دهند به هر فرد که بخواهند حمله کنند یا تهمت بزنند.

فاطمه راکعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اینکه به نظر شما دولت تدبیر و امید در سال ۹۳ به چه میزان در راستای شعارهای خود خوب عمل کرده، گفت: به نظر من در سال ۹۳ کارهای بسیار بزرگی در عرصه‌ها و حوزه‌های گوناگون توسط دولت صورت گرفت.

وی ادامه داد: اگر این مسائل را نسبت به گذشته و چند سال پیش مقایسه کنیم به خوبی این پیشرفت‌ها در حوزه اقتصادی و بین‌المللی کاملاً مشهود است و ما امروز نوعی احساس امنیت و آرامش را در کشور بعد از آن بحران‌ها درک می‌کنیم.

راکعی گفت: در زمینه فرهنگ و آموزش عالی نیز ما تغییرات محسوسی را در سال گذشته احساس کردیم، که اگر روند گذشته ادامه داشت به هیچ وجه تغییرات و تحولات امکانپذیر نیست. هرچند در این مسیر به دولت فشارهایی از طرف مجلس و تندرو‌ها به ویژه در بحث وزارت علوم وارد شد که ما شاهد بودیم دولت با اقتدار بر مواضع خود ایستادگی کرد تا مطالبه حقیقی مردم در این حوزه‌‌ها تا حدودی برآورده شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که به نظر شما دولت در سال گذشته با چه موانعی برای پیگیری اهداف خود روبرو بوده، تصریح کرد: به نظر من بزرگترین مانع دولت در پیگیری شعارهای انتخاباتی و مطالبه اصلی مردم که در انتخابات سال ۹۲ بازتاب داشته، افراطیونی هستند که همیشه بوده و خواهند بود.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: دولت در عرصه بین‌المللی گام‌های بسیار خوبی را برای کاهش فشار‌ها برداشت، اما این افراطیون علی‌رغم تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری همیشه در حوزه دیپلماسی و مذاکرات دخالت کردند و سعی کردند اقدامات آنها را زیر سوال ببرند.

دبیرکل جمعیت زنان نواندیش اسلامی بیان کرد: افراطیون امروز یکی از مشکلات فضای سیاسی کشور ما هستند که به خود جرات می‌دهند به هر فردی که بخواهند حمله کنند یا تهمت بزنند.

وی افزود: این افراطیون در مجلس شورای اسلامی نیز برای دولت موانعی را به وجود آوردند و در مسیر کارهای آن در سال گذشته کارشکنی‌هایی را انجام دادند.

راکعی گفت: امیدوارم در سال جدید بازاندیشی جدی درباره این موضوع و جلوگیری از اقدامات غیر قانونی آنها در بین همه جناح‌ها صورت گیرد، تا شاهد باشیم فضای بسیار سالمی در کشور به ویژه در زمینه انتخابات حاکم شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که به نظر شما دولت باید چه اقدامات اساسی را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: دولت باید با تمام قوا مسیری را که در زمینه دیپلماسی هسته‌ای در پیش گرفته، بدون توجه به هرگونه انتقاد تندروها، تا دستیابی به یک نتیجه مطلوب برای ملت ادامه دهد.

وی اضافه کرد: همچنین دولت باید بداند به موازات حرکت در دیپلماسی هسته‌ای و سیاست خارجی، جا دارد توجه ویژه‌ای را نسبت به عرصه داخلی و سیاست داخلی که مردم مطالبات زیادی را در این حوزه دارند، داشته باشند.

راکعی با اشاره به فضای سیاسی سال ۹۴ و دو انتخابات مهم در این سال گفت: دولت باید در راستای بهینه‌سازی فضای عمومی کشور و رسیدگی به سیاست داخلی زمینه ورود همه احزاب و جریان‌ها را بدون هیچ مشکلی فراهم کند و اجازه ندهد هیچ فرد یا شخص فراقانونی، کارشکنی برای حوزه انتخابات ایجاد کند.

کد خبر : ۲۶۲۹۲۸