خبرگزاری کار ایران

بعیدی‌نژاد:

همه با جدیت تلاش می‌کنند/امیدواریم راه‌حل‌های مدنظر به دست بیاید

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۷۵۵

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران گفت: همه با جدیت تلاش می‌کنند و امیدواریم راه حلهای مدنظر به دست آید.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد رئیس هیأت کار‌شناسی ایران در هتل بوری واژ لوزان در جمع شماری از خبرنگاران با اشاره به اینکه رایزنی‌ها در همه سطوح ادامه دارد، گفت: از صبح خیلی زود رایزنی‌ها شروع می‌شود و هر لحظه ممکن است تحولاتی رخ دهد.

بعیدی‌نژاد موضوعاتی را که درباره آن اختلاف وجود دارد مجموعه‌ای از چند موضوع بیان کرد و گفت: این موضوعات مهم هستند و فقط هم مربوط به ما نیست و حتی خود ۱+۵ نیز باید درباره آن‌ها به نتیجه برسند.

وی درباره حصول نتیجه در روز سه‌شنبه نیز گفت: همه در حال تلاش هستند و جدیت در کار نشان می‌دهند و همه مایلند راه‌حل‌هایی پیدا شود.

بعیدی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر در همه سطوح سیاسی موضوعات مورد بحث قرار می‌گیرد، بیان کرد: ‌ تلاش‌ها باید ادامه یابد تا به راه‌حل‌هایی که مورد توافق همه هست، برسیم.

بعیدی‌نژاد به جلسات هماهنگی که ۱+۵ با یکدیگر دارند نیز اشاره کرد و افزود: تا آخرین ساعات دوشنبه شب مذاکرات در سطوح مختلف ادامه دارد و روز سه‌شنبه نیز از ساعات اول صبح مذاکرات شروع می‌شود.

مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی با بیان اینکه مرتب متن‌هایی مبادله و روی راه‌حل‌ها فکر می‌شود، ‌خاطرنشان کرد:‌ جلسات ماراتن وار ادامه می‌یابد تا به توافق نهایی برسیم.

رئیس هیأت کار‌شناسی ایران با بیان اینکه تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد نشانگر جدیتی است که همه دارند افزود: همین تلاش امیدوار کننده است که هیچکس متوقف نشده و همه تلاش می‌کنند. وزرا در اینجا حضور دارند و درگیر هستند و هیأت‌ها درگیر هستند و این تلاش‌ها فردا صبح زود ادامه خواهد یافت و ان شاءالله هر چه زود‌تر به نتیجه برسیم.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر تا سه‌شنبه شب به نتیجه نرسیم آیا مذاکرات ادامه می‌یابد؟ تصریح کرد: اصلا چنین صحبتی الان نیست که اگر نرسیم چه می‌شود. مطلقا تا الان چنین ایده‌ای مطرح نشده است. همه می‌گویند تلاش ما این است که به راه‌حل برسیم. این موضوع برای همه مهم است.

بعیدی‌نژاد خاطرنشان کرد: تأکید همه این است که فرصت نباید از دست برود و همه تلاش می‌کنند.

وی درباره بازگشت لاوروف گفت: آقای لاوروف برای کاری که داشت باید حتما می‌رفت ولی وی گفته که هر زمان لازم باشد برمی‌گردد.

بعیدی‌نژاد در خصوص اینکه موارد اختلافی فنی است یا سیاسی؟ پاسخ داد: موضوعی که آلان در سطح وزرای خارجه کشور‌ها مطرح می‌شود، موضوع فنی نمی‌تواند باشد. ممکن است چارچوب فنی داشته باشد ولی ابعاد سیاسی مهمی دارد که وزرای خارجه وقت می‌گذارند.

رئیس هیأت کار‌شناسی ایران ادامه داد: همه باید تصمیم بگیرند و همینطور فرمول‌های جدید انتخاب می‌شود، همه فکر می‌کنند و همه خلاقیت‌های ذهنی و فکری خود را به کار گرفته‌اند که چطور برای موضوعات باقیمانده راه‌حل‌های جدید پیدا کرد.

بعیدی‌نژاد افزود: متن و فکر تبادل می‌شود و همه تلاش می‌کنند راه‌حل‌ها به دست آید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مذاکرات روز دوشنبه پیشرفتی حاصل شده است گفت: چون بحث کیفی است و کمی نیست که بگوییم تا کجا پیشرفت‌ کردیم. مرتب فکرهایی که مبادله می‌شود همه اعضا در همه سطوح فکر می‌کنند و تلاش‌ها ادامه دارد.

بعیدی‌نژاد افزود: تا این لحظه هیچ توافق نهایی نیست ولی حس ما این است که همه با جدیت تلاش می‌کنند و این تلاش‌ها ادامه می‌یابد، امیدواریم راه‌حل‌های مدنظر به دست آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز