خبرگزاری کار ایران

کارنامه یکسال روحانی در گفت‌و‌گوی اکرمی با ایلنا:

مهمترین کار دولت، بازگرداندن ثبات به بازار و اوضاع اقتصای کشور بود

مشاور وزیر کشور گفت: دولت با کنترل تورم توانست از رکود عبور کند و این خبر از مهم‌ترین خبر‌هایی بود که در حوزه اقتصادی، دولت در سال ۹۳ به مردم داد.

سید رضا اکرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ درباره عملکرد دولت در پیگیری موضوع اقتصاد مقاومتی در سال ۹۳ گفت: از زمانی که دولت یازدهم مسئولیت قوه مجریه را بر عهده گرفت؛ در سال ۹۳ سه کار عمده را در راستای تحقق مسیر اقتصاد مقاومتی انجام داد.

وی افزود: دولت تدبیر وامید در اولین اقدام خوب سعی کرد آرمش و ثابتی به بازار و اوضاع اقتصای کشور بعد آن همه بحران ایجاد شود که حقیقا در این کار هم بسیار موفق بود که ما در سال ۹۳ به وضوح آن را مشاهد کردیم.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: در همین آرمش و ثابت بود که دولت تواست دومین گام خود در عرصه اقتصادی یعنی کاهش نرخ تورم را محقق کند، که با آمارهای امروز نشان می‌دهد ما از نرخ تورم ۴۰ درصد وحشتناک دولت گذشته به تورم ۱۶درصدی رسیده‌ایم.

اکرمی گفت: دولت با کنترل تورم توانست از رکود عبور کند و این خبر، یکی از مهم‌ترین خبر‌هایی بود که در حوزه اقتصادی دولت در سال ۹۳ به مردم ایران داد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: دولت باید بداند برای تحقق نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی در سال جدید باید عزم ملی مردمی را ایجاد واز این موضوع ایجاد کند و همه مردم احساس به اقتصاد مقاومتی و تحقق آن احساس مسئولیت کنند؛ ونسبت به مسئله مصرف و تولید درگیر شوند.

وی اضافه کرد: باید همه بداند که نسبت به تحقق اقصاد مقاومتی مسئول هستند و کسی در کشور نباید با نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.

اکرمی با اشاره به اسناد بالادستی گفت: این اسناد بالادستی تاکید دارند که اقتصادی مقاومتی نه نام یک سال، بلکه یکی از برنامه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید همه دولت‌ها و قوا برای رسیدن به آن تلاش کنند.

مشاور عالی وزیر کشور بیان کرد: مجلس، دولت و قوه قضاییه باید با اهتمام جدی و در چارچوب قانونی، فارغ از هرگونه جناحی کردن این مسئله اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار‌های خود قرار دهند؛ زیرا این موضوع به مناقع ملی گره خورده است.

حجت الاسلام اکرمی در پایان گفت: با اقدامات خوب دولت در سال ۹۳ معتقدم با استمرار این عملکرد در سال جدید، مردم شاهد تحقق بسیاری از ابعاد اقتصاد مقاومتی به صورت ملموس خواهند بود.

کد خبر : ۲۶۱۹۰۱