خبرگزاری کار ایران

دیدارهای فشرده معاون رییس جمهوری در نیویورک

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در اقامت چهار روزه خود در نیویورک از روز دوشنبه دیدارهای فشرده ای با مقامات و نمایندگان کشورهای مختلف جهان برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت٬ شهیندخت مولاوردی در اقامت چهار روزه خود در نیویورک از روز دوشنبه دیدارهای فشرده‌ای با مقامات و نمایندگان کشورهای مختلف جهان برگزار خواهد کرد و طی آن ضمن تشریح مواضع دولت جمهوری اسلامی ایران در رابطه با جایگاه زن به بحث پیرامون راهکارهای لازم برای تحقق برابری جنسیتی در جهان امروز خواهد پرداخت. 

مولاوردی شرح مختصری از دیدارهای خود با مقامات کشورهای مختلف در حاشیه برگزاری پنجاه و نهمین اجلاس کمیسیون زنان در سازمان ملل متحد ارائه داد. 

وی اظهار داشت که در نشست افتتاحیه این کنفرانس که در روز دوشنبه برگزار خواهد شد سخنانی در زمینه دستاورد‌ها و چالش‌های مربوط به مسائل زنان با گذشت ۲۰ سال از کنفرانس پکن ایراد خواهد کرد. 

معاون رییس جمهوری همچنین افزود که در روز سه شنبه در میزگردهایی که با حضور نمایندگان عالی‌رتبه سایر کشور‌ها برگزار خواهد شد اعضای هیات ایرانی طی سخنرانی‌هایی در میزگرد مربوط به سرمایه گذاری در جهت برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان، مواضع دولت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را تشریح خواهد کرد. 

مولاوردی یادآور شد که در‌‌ همان روز وی با وزیر امور زنان ترکیه، وزیر امور زنان بنگلادش، معاون وزیر رفاه زنان روسیه و معاون نخست وزیر چین دیدارهای دوجانبه‌ای خواهد داشت که در این دیدار‌ها به تبادل نظر در زمینه مسائل مربوط به زنان جهان و راهکارهای لازم برای بهبود وضعیت آن‌ها خواهند پرداخت. 

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد که روز چهارشنبه یک صبحانه کاری به میزبانی پومزیله ملامبو مدیر اجرایی نهاد زنان سازمان ملل متحد و با شرکت نمایندگان شماری از کشور‌ها برگزار خواهد شد که در این دیدار گفت‌و‌گوهایی درخصوص مسائل زنان صورت خواهد گرفت. 

مولاوردی پس از این دیدار با وزیران کشورهای مکزیک و افغانستان در امور زنان نیز دیدارهای جداگانه‌ای خواهد داشت. 

وی افزود: در بعدازظهر روز چهارشنبه نیز در یک میزگرد با حضور مقامات عالیرتبه کشورهای مختلف جهان اعضای هیات ایرانی دیدگاه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را تشریح خواهند کرد. 

دیدار با وزیر امور خانواده کشور ایتالیا و گروهی از نمایندگان آمریکایی نیز در برنامه کاری معاون رئیس جمهوری کشورمان در روز پنجشبنه قرار خواهد داشت

کد خبر : ۲۵۸۹۸۸