خبرگزاری کار ایران

بهادری جهرمی مطرح کرد:

تأکید شهید رئیسی بر حضور و شنیدن نظر افراد مخالف موضوع دستورکار در جلسات

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۱۴۶

سخنگو و دبیر هیأت دولت گفت: شهید رئیسی معتقد بودند که نظر مخالف باعث پختگی و صیقل دادن کار می‌شود. حتی در برخی موارد خود ایشان در جلساتی مانند ستاد هماهنگی اقتصادی، مخالفان نظر موضوع بررسی را دعوت می‌کردند.

به گزارش ایلنا، علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت و عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس بعدازظهر امروز یکشنبه ۶ خرداد در مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، حضور پیدا کرد و به سخنرانی پرداخت.

سخنگوی دولت ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان گفت: شهید رئیسی فرزند دانشگاه بودند و استاد راهنمای ایشان در مقطع دکتری، آقای دکتر محقق داماد، مدیر گروه حقوق اسبق همین دانشگاه تربیت مدرس بوده‌اند؛ ولی به خاطر روحیه‌ای که داشتند هیچ‌گاه نخواستند این تحصیلات خود را مکرراً بیان کنند.

وی افزود: شهید رئیسی در ابتدای انتخاب خودشان به عنوان رئیس‌جمهور، با مرحوم دکتر عادل آذر که عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس بودند، سازوکاری برای انتخاب اعضای دولت بنابر صلاحیت‌های علمی و مدیریتی طراحی کردند. مشابه همین فرآیندی که ما برای جذب هیأت علمی داریم، در دولت طراحی شد تا با مصاحبه با افراد مطرح، چند نفر به رئیس‌جمهور معرفی شود و دست آخر نیز خود ایشان با مصاحبه با نفرات برتر، مسئول مربوطه را انتخاب می‌کردند.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی احترام خاصی برای اساتید دانشگاه و افراد باتجربه قائل می‌شدند. بارها می‌شد که می‌دیدیم ایشان در وسط جلسه پیش پای مرحوم عادل آذر و سایر افرادی که سابقه استادی داشتند، بلند می‌شدند و احترام ویژه‌ای قائل می‌شدند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: ایشان تأکید داشتند که در جلسات کمیسیون‌های دولت که مصوبات دولت ابتدا در آنجا باید بررسی شود، حتماً کارشناسان مخالف موضوع مصوبه دعوت شوند. این مسئله با اینکه مخالفان متعددی داشت، بنا بر دستور رئیس‌جمهور شهید انجام می‌شد. شهید رئیسی معتقد بودند که نظر مخالف باعث پختگی و صیقل دادن کار می‌شود. حتی در برخی موارد خود ایشان در جلساتی مانند ستاد هماهنگی اقتصادی، مخالفان نظر موضوع بررسی را دعوت می‌کردند.

وی با اشاره به روحیه علمی و مطالعه رئیس‌جمهور شهید تأکید کرد: رویه ایشان این بود که مطالبی که در دستورکار مطالعه برای‌شان قرار می‌گرفت، حتما در همان روز مطالعه می‌کردند و نظر خود را هم مرقوم و اطلاع می‌دادند. من خاطر ندارم مطلبی به ایشان جهت مطالعه تقدیم کنند و در همان روز مطالعه نکرده باشند.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: شخص رئیس‌جمهور شهید به بنده و برخی دیگر از اعضای دولت دستور می‌دادند که در دانشگاه حضور پیدا کنید و خود را در معرض نظر دانشجویان و اساتید قرار دهید. امیدواریم خط ایشان و این رویه علمی دولت، به برکت اخلاصی که داشتند، ادامه پیدا کند و منشأ تحولی در مسیر انقلاب اسلامی و خدمت‌رسانی به مردم شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز