خبرگزاری کار ایران

باقری:

امیرعبدالهیان تراز دیپلماسی را بالا برد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۶۷۰

معاون‌ سابق عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه گفت: امیرعبداللهیان تلاش کرد تا هم‌گرایی روابط بین کشورهای منطقه را توسعه دهد. او تراز دیپلماسی را بالا برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقری در مراسم بزرگداشت حسین امیرعبداللهیان گفت: روزهای سوم خرداد سالروز خرمشهر و چهارم خرداد برای دزفول زیر سایه این حادثه قرار گرفت. امیرعبداللهیان دیپلماتی رشید، بی ادعا و مردمی و محبوب بود. به خاطر وزیر محب مقاومت از آقای شیخ‌الاسلام هم اسم می‌برم. در شرایطی که ترامپ از برجام خارج شده بود و اتحادیه اروپا همکاری نمی‌کرد امیرعبداللهیان دیپلماسی را در شرایط سخت پیش گرفت. 

 معاون‌ سابق عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ادامه داد: ایشان تلاش کرد تا هم‌گرایی روابط بین کشورهای منطقه را توسعه دهد. واگرایی در منطقه را تبدیل به همگرایی کرد. آقای امیرعبدالهیان تراز دیپلماسی را بالا برد.

وی با بیان این‌که دنیا بار دیگر شاهد قدرت و عظمت ایران شد، اظهار داشت: اینکه در همین ایام مجلس جدید شکل می‌گیرد، برای ریاست جمهوری سرپرست انتخاب می‌شود، مجلس خبرگان تشکیل می‌شود به خاطر این است که این مملکت تعطیل نمی‌شود. ایران قلمروز مرزهای زیباست. ما باید امیرعبدالهیان‌وار این مسیر را طی کنیم.

مراسم بزرگداشت شهید «حسین امیرعبداللهیان» با حضور و سخنرانی «حسن شیخ الاسلامی» معاون وزیر امور خارجه، «ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر یمن در ایران، «محمدرضا باقری» معاون پیشین عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، حجت الاسلام امرودی مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه، «رئوف شیبانی» سفیر پیشین ایران در تونس و لبنان و دهشیری ریاست دانشکده وزارت امور خارجه در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز