خبرگزاری کار ایران

سفیر یمن در ایران:

امیرعبداللهیان سفیر کشورهای اسلامی در مجامع بین‌المللی برای مبارزه با استکبار بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۶۶۵

سفیر یمن در جمهوری اسلامی ایران گفت: از زمانیکه آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران شدند، نه فقط وزیر خارجه ایران بلکه سفیر سایر کشورهای اسلامی در مجامع بین‌المللی برای مبارزه با استکبار بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم محمد الدیلمی در مراسم بزرگداشت حسین امیرعبداللهیان گفت: شهید امیرعبداللهیان در میدان دیپلماسی به عنوان یک مجاهد کار کردند، ایشان دوست، برادر و استاد عزیزی برای ما محسوب می‌شدند. 

وی گفت: شهادت می‌دهم که آقای امیرعبداللهیان در رأس شهدایی هستند که در مقابله با جبهه کفر داشتیم. از زمانیکه ایشان وزیر خارجه ایران شدند، نه فقط وزیر خارجه ایران بلکه سفیر سایر کشورهای اسلامی در مجامع بین‌المللی برای مبارزه با استکبار بود. 

سفیر یمن در ایران تصریح کرد: ایشان در حوزه دیپلماسی یک دیپلمات شجاع بود و این فقط خاصیت شهید امیرعبداللهیان نبود بلکه خاصیت و ویژگی سایر دیپلمات‌های ایرانی است. زمانیکه شهید به سمت وزیری رسیدند برخی تردید کردند که آیا ایشان می‌تواند در این شرایط سخت سیاست خارجی را به پیش ببرد؟ ولی من از همان ابتدا مطمئن بودم که این اتفاق خواهد افتاد و ایشان فردی توانمند است.

وی افزود: شهید امیرعبداللهیان در ادب و تواضع کم نظیر بود. همیار شهید سلیمانی در پیشبرد سیاست‌هایش بود و به خصوص در قبال پیشبرد روابط با کشورهای منطقه به نحو احسن عمل کرد. آقای رئیسی با همیاری شهید امیرعبداللهیان اجازه ندادند قطار عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی به هدف نامشروع خود برسد.

محمد الدیلمی خاطرنشان کرد: امروز کسانی که در این قطار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند از نبود دو شهید بزرگوار خوشحال می‌شوند، اما من به سیاست خارجی ایران ایمان دارم که بتواند مانع از تحقق عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی شود.

وی با بیان اینکه آقای امیرعبداللهیان یک مکتب و مدرسه‌ درس دیپلماسی جهادی بود، گفت: شخصا یک دوست و استاد عزیز را از دست دادم ولی اطمینان دارم که این راه جهاد ایران ادامه پیدا خواهد کرد. در آخر عرایضم سه شهید مقاومت را می‌خواهم نام ببرم، اولین شهید، سفیر ایران در یمن هست که وقتی با ایشان بعد از شهادت حاج قاسم صحبت می‌کردم اصلا ایشان به تعلقات دنیوی فکر نمی‌کرد، شخص دوم آقای شیخ‌الاسلام بود که بر اثر کرونا فوت کردند و شهید سوم هم آقای امیرعبداللهیان است که راه را می‌دید و برایش روشن بود که انتهای مسیرش شهادت است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز