خبرگزاری کار ایران

علیرضابیگی در گفت‌وگو با ایلنا:

مخبر می‌تواند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود/ باید به احمدی‌نژاد اطمینان داده شود که تایید صلاحیت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۱۲۶

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس یازدهم گفت: باید به آقای احمدی‌نژاد اطمینان داده شود که از جانب شورای نگهبان تایید صلاحیت می‌شود. اگر آقای احمدی نژاد بیاید نفر نخست انتخابات خواهد بود. نظرسنجی‌ها هم همین را می‌گویند که امروز احمدی‌نژاد یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سیاسی کشور است

احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اینکه آیا محمد مخبر که سرپرستی دولت سیزدهم را بر عهده دارد می‌تواند در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، گفت: آقای مخبر می‌تواند کاندیدا شود، ایشان هم شرایطی همانند رئیس‌جمهورِ بر سر کار را  دارد که برای برگزاری انتخابات هم رئیس دستگاه اجرایی کشور است و هم می‌تواند کاندیدا باشد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم با اشاره به این‌که رئیس جمهور هم می‌تواند نامزد انتخابات و در عین حال رئیس دستگاه اجرایی باشد، یادآور شد: مثلاً آقای رئیسی خودشان رئیس جمهور و مجری انتخابات بودند می‌توانستند کاندیدای انتخابات شوند آقای مخبر هم همین است می‌تواند نامزد شود شرایطش مانند یک رئیس جمهور است که دور بعد می‌خواهد در انتخابات شرکت کند.

وی در خصوص این‌که آیا محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم در انتخابات شرکت خواهد کرد، گفت: باید به آقای احمدی‌نژاد اطمینان داده شود که از جانب شورای نگهبان تایید صلاحیت می‌شود.

علیرضابیگی ادامه داد: اگر بنا باشد آقای احمدی نژاد بیاید کاندیدا شود و بعد هم تایید صلاحیت نشود، این هم  باعث سرخوردگی ملی در کشور می‌شود و آسیب وارد می‌‌کند و هم در عین حال بدون هیچ گناه و دلیلی که رد صلاحیت می‌شود.

وی بیان کرد: اگر آقای احمدی نژاد بیاید نفر نخست انتخابات خواهد بود. نظرسنجی‌ها هم همین را می‌گویند که امروز احمدی‌نژاد یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سیاسی کشور است و اگر او مورد تایید صلاحیت شورای نگهبان قرار گیرد، می‌تواند پیروز انتخابات پیش رو باشد.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان این‌که موضوع این است که شورای نگهبان تابع هیچ قاعده خاصی نیست، تاکید کرد: اگر بنا باشد آقای احمدی‌نژاد بیاید و وارد صحنه انتخابات شود و بعد هم رد صلاحیت شود یک پیامد بسیار ناگوار خواهد داشت و سبب سرخوردگی ملی می‌شود هواداران ایشان که تعداد شان کم نیستند سرخورده خواهند شد و بعد پیامد ملی دارد.

وی گفت: به نظرم آقای احمدی نژاد ترجیح می‌دهد اول از این جهت به او اطمینان داده شود که تایید صلاحیت می‌شود یا خیر بعد وارد انتخابات شود و اِلا اگر بیاید وارد انتخابات شود و بعد هم رد صلاحیت شود همان بهتر که به صحنه نیاید تا خسارتی وارد نشود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز