خبرگزاری کار ایران

پیکر شهید امیرعبداللهیان در خاک آرام گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۹۳۱

پیکر شهید امیرعبداللهیان در آرامگاه ابدی خود در جوار مضجع حضرت عبدالعظیم‌حسنی (ع) به خاک سپرده شد.

به گزارش ایلنا، پیکر شهید امیرعبداللهیان پس از وداع با همکارانش در ساختمان وزارت امور خارجه با انتقال به شهرری در آرامگاه ابدی خود در جوار مضجع حضرت عبدالعظیم‌حسنی (ع) به خاک سپرده شد.

شب گذشته پیکر این شهید با انتقال به مشهد در حرم رضوی طواف داده شد.

در روزهای گذشته نیز پیکر شهدای خدمت در تبریز ، قم و تهران با حضور باشکوه مردم تشییع شد.

در پی حادثه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور و همراهان وی در مسیر بازگشت از خداآفرین به تبریز در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به شهادت رسید.

وی نخستین دانش‌آموختهٔ دانشکده وزارت امور خارجه است که عهده‌دار کرسی وزارت شده است.

امیرعبداللهیان که مدرک کارشناسی روابط دیپلماتیک خود را از دانشکده وزارت امور خارجه دریافت کرده، بعد تر در مقطع کارشناسی ارشد رشته روابط بین‌الملل از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران تحصیل کرد و با مدرک دکترای روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد.

وی پیش از این و حد فاصل سال های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی  بود.

امیرعبداللهیان در دوره وزارت علی‌اکبر صالحی به‌عنوان معاون عربی-آفریقایی وزیر امور خارجه منصوب شد و در سه سال اول وزارت محمدجواد ظریف هم در این سمت ابقا شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز