خبرگزاری کار ایران

سیاووشی در گفت‌وگو با ایلنا:

باید در میان نامزدها چهره‌هایی باشند که تکثر را در کشور تداعی کنند/ شورای نگهبان کمک کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۶۱۴

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: باید چهره‌هایی بیایند که تکثر را در کشور تداعی کنند چراکه یک چنین شخصیت‌هایی را در صحنه داخلی و بین‌المللی نیاز داریم، قطعا اگر چنین اشخاصی بیایند مشارکت بالا را شاهد خواهیم بود.

طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد تاکید رهبری مبنی براین‌که نباید در کار کشور خللی وارد شود و اینکه شورای نگهبان باید در این فرصت کم چه رویه‌ای را برای انسجام بیشتر در پیش گیرد، گفت: حادثه تلخی اتفاق افتاده است؛ اما آن چیزی که در حال حاضر فقدانش در این ممکلت حس می‌شود انسجام ملی است. امیدواریم با تدبیری که صورت می‌گیرد نتیجه پرباری برای ایران، ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تا الان تمام تحلیل‌ها روی این بود که یک خالص‌سازی در کشور متاسفانه صورت گرفته و همین امر باعث ناامیدی جمع کثیری از مردم شده است و آن تکثرگرایی که فکر می‌کردیم در انتخابات رقم بخورد را از دست داده‌ایم.

وی ادامه داد: اشخاصی در دوره گذشته برای انتخابات ریاست جمهوری آمدند اما متاسفانه به دلایل واهی رد صلاحیت شدند؛ کسانی که در این مملکت کار کرده‌اند و آن عقلانیت لازم را که ما در حال حاضر در صحنه بین‌الملل نیاز داریم دارا هستند و می‌توانند کشور را از این عرصه‌ای که دچار سختی شده نجات دهند. افرادی که در صحنه و نظام بین‌الملل می‌توانند  وضعیتی را پیش بیاورند که باعث بهبود کشور و بهبود وضعیت اقتصادی شوند.

سیاوشی بیان کرد: در حال حاضر بر اساس آن چیزی که اعلام شده است مقدار نفتی که می‌فروشیم مقدار کمی نیست اما مشاهده می‌کنیم در عرصه اقتصادی به مردم فشار می‌آید. بحث مالیات، گرانی‌ها و بی‌تدبیری‌ها و ورشکستی ها وجود دارد.

وی ادامه داد: هنگامی که آزادی‌ها سیاسی و اجتماعی به شدت محدود می‌شود؛ بحث‌هایی مانند اینترنت،حجاب و موارد اینچنینی یک مقدار باعث سرخوردگی مردم می‌شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر شورای نگهبان کمک کند در انتخابات پیش رو می‌تواند یک صحنه بهتر در کشور رقم بخورد.

وی درباره این‌که چقدر ضرورت دارد اشخاصی مانند ظریف، لاریجانی یا اصولگرایان معتدل در این دوره از انتخابات شرکت کنند، اظهار داشت: آقای ظریف گفتند در انتخابات شرکت نمی‌کنند، البته در صحنه سیاسی امروز یک تصمیمی گرفته می‌شود و فردا تصمیم دیگری. ایشان گفته بودند من  برای ریاست جمهوری نخواهم آمد اما آن چیزی که نیاز کشور است را باید در نظر بگیرند.

نماینده تهران در مجلس دهم با بیان این‌که سیاست مدارانی هستند که در مملکت کار می‌کنند، اظهار داشت: آقای لاریجانی می‌تواند گزینه خوبی برای وضعیت فعلی باشد.

وی با اشاره به این‌که شورای نگهبان باید در مورد این گزینه‌ها تجدیدنظر کند و نیاز و مسائل کشور را در نظر بگیرد، گفت: البته شورای نگهبان قاعدتا به این امر توجه خواهند داشت.

سیاووشی خاطرنشان کرد: سیاست‌مدارانی مانند آقای لاریجانی و آقای جهانگیری که دوره قبل کاندیدا شدند در کشور حضور دارند و با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، تدبیر و تجربه این ۲ سیاست مدار برای کشور ضروری است. البته کم نیستند سیاست مدارانی که تجربه و علم دارند و تلاش شان را ما مشاهده کرده‌ایم و اگر مورد تائید شورای نگهبان قرار گیرند، مسلماً ما در ۵۰ روز آینده یک انتخابات با مشارکت بالاتر را شاهد خواهیم بود.

وی درخصوص این‌که بیان می‌شود ممکن است اشخاصی مانند مهرداد بذرپاش در انتخابات حضور پیدا کنند، بیان کرد: به نظر من این چهره‌ها نمی‌توانند آن انسجام و آشتی ملی و آن ظرفیت اجتماعی که نیاز داریم را داشته باشند که مردم را پای صندوق های رای بیاورند و نمی‌توانند آن مشارکت حداکثری را رقم بزنند. بنابراین باید چهره‌هایی بیایند که تکثر را در کشور تداعی کنند چراکه یک چنین شخصیت‌هایی را در صحنه داخلی و بین‌المللی نیاز داریم، قطعا اگر چنین اشخاصی بیایند مشارکت بالا را شاهد خواهیم بود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز