خبرگزاری کار ایران

رضوانی در نطق میان‌دستور:

خط و نشان کشیدن‌ها قبل از رسمیت مجلس دوازدهم بیانگر عقلانیت و حکمت نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۹۶۳

غرب‌گرایان مسبب کاهش مشارکت حق ندارند طلبکار باشند!

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه خط و نشان کشیدن‌ها قبل از رسمیت مجلس دوازدهم بیانگر عقلانیت و حکمت نیست، تصریح کرد: همه باید براساس موازین قانونی حرکت کنند و نهایتاً به خروجی تمکین کنند. نباید به‌گونه‌ای صحبت شود که اگر یکی از گزینه‌های محتمل به حیطه واقعیت برسد، شعری گفته شده باشد که در قافیه آن به تنگ آید.

به گزارش ایلنا، غلامحسین رضوانی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود ضمن قرائت این فراز از نهج‌البلاغه «الهم انک تعلم انه لم یکن الذی کان منا منافسه فی السلطان» و تشکر از همه نقش‌آفرینان انتخابات، به ویژه ملت شریف ایران؛ به همه کسانی که با سلامت به مجلس دوازدهم راه یافتند، تبریک گفت.

وی ادامه داد: راه‌یافتگان مغرور و راه‌نیافتگان دلسرد و متاسف نشوند زیرا فرمود در قران در دو کلمه «زهد» آمده است؛ «لکیلا تأسوا على ما فاتکم ولا تفرحوا بما ءاتاکم». پیروز مطلق انتخابات مردم هستند و انتخابشان مبارک. هیچکس حق ندارد انتخاب مردم را نادیده بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه آن مقدار از کاهش مشارکت که  در انتخابات اخیر شاهد بودیم را نسبی خواند و تصریح کرد: ما در مقایسه با خودمان صحبت می‌کنیم، نه در مقایسه با دیگران. در مقایسه با دیگران نساب خوبی است، اما خودمان را با خودمان مقایسه می‌کنیم و آن مقدار از کاهش مشارکت که ناشی از گلایه‌مندی‌های به حق مردم است، برای همه علاقه‌مندان به کشور موجب ناراحتی شده؛ اما غرب‌گرایانی که باعث و بانی این مسئله هستند، حق ندارند موعظه کنند و در موضع طلبکار ظاهر شوند، زیرا خودشان بدهکار این مسئله هستند.

رضوانی در ادامه از مردم حوزه انتخابیه خود بابت اعتماد به وی تشکر و از آن‌ها در کوتاهی‌ها و ضعف‌ها عذرخواهی کرد و افزود: انشاالله در دور جدید توسط راه‌یافتگان به مجلس نقاط قوت دنبال و نقاط ضعف اجتناب شود.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه خط و نشان کشیدن‌ها قبل از رسمیت مجلس دوازدهم بیانگر عقلانیت و حکمت نیست، تصریح کرد: همه باید براساس موازین قانونی حرکت کنند و نهایتاً به خروجی تمکین کنند. همه باید از پیروی هوای نفس بپرهیزیم و به مصالح مردم و کشور بر مبنای راهکارهای قانونی بیندیشیم. نباید به‌گونه‌ای صحبت شود که اگر یکی از گزینه‌های محتمل به حیطه واقعیت برسد، شعری گفته شده باشد که در قافیه آن به تنگ آید.

رضوانی در ادامه با تأکید بر اینکه سیاست‌های تعدیل اقتصادی کشور بربادده ملهم از غرب، موجب نارضایتی عموم اقشار مردم شده و باید رها شود، اضافه کرد: در غیر این صورت مدعیان دروغین فهم اقتصاد که عموماً تحصیلات و مسئولیت‌های رانتی داشته و دارند، بدون هیچ ملاحظه نسخه تصمیم و ذلت می‌پیچند و آن را به عنوان راه‌حل شفابخش ارائه می‌دهند که این خود مقدمه فروپاشی و اضمحلال کشور می‌شود.

وی تأکید کرد: کسانی که مدعی تحول در مجلس آینده هستند، باید از قلمبه‌سلمبه حرف زدن پرهیز کنند؛ تحول مورد درخواست و مطلوب مردم، تسهیل معیشت مردم است، که آن هم جز با رها کردن سیاست‌های تعدیل اقتصادی و کاهش تورم و افزایش ارزش پول ملی ممکن نیست. هرکسی مرد میدان تحول است، تحت عنوان تحول مطلوب مردم از سیاست‌های کورکورانه تعدیل اقتصادی جلوگیری کند.

این نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه خوشبختانه جزو افرادی هستم که آردهایم را بیخته و الکم را آوریخته‌ام، ادامه داد: در این مجلس بیشتر یاد گرفتم که راه‌حل اساسی مشکلات اقتصادی مردم، طرد همه فاسدین فکری، سیاسی و اقتصادی از مراکز حکومتی، به‌ویژه مناصب اجرایی است. بدون طرد آنان محال است مشکلات اقتصادی حل شود، زیرا دشمن با صراحت تمام اعلام کرده است می‌خواهد مردم -یعنی سرمایه اساسی کشور- را از نظام جدا کند؛ که بدون دنباله داخلی دشمن نمی‌تواند هیچ غلطی کند.

رضوانی در پایان با اشاره به اینکه مظلومیت مولا امیرالمومنین(ع) را شنیده بودم اما با توجه به اطلاعاتی که از جاهای مختلف می‌رسید، مضلومیت حضرت سید علی را در اینجا لمس کردم؛به‌ویژه که دیدم ایشان مجلس را مکرر مفتخر به عنوان انقلابی‌گری کردند. البته خود ایشان تبیین کردند که منظور همه افراد مجلس نیست؛ پس در اینجا صحبت از مقایسه است؛ لذا باید گفت خدایا دیگران با رهبر ما چه کردند که ما انقلابی شده‌ایم؟!

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز