خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

تبدیل منطقه به انبار تسلیحات برای هیچ یک از کشورهای منطقه امنیت‌آور نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۱۹۸

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه تبدیل منطقه به انبار تسلیحات برای هیچ یک از کشورهای منطقه امنیت‌آور نیست، گفت: ایران برای ارتقا و تعمیق تفاهم و همدلی بین کشورهای منطقه مصمم است. رویکرد قطعی دولت آیت الله رئیسی در برجسته سازی سیاست همسایگی ناظر به درک همین نکته اساسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز در سومین نشست گفت‌وگوهای ایرانی- عربی برای همکاری و تعامل گفت: همکاری ایران و عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس مورد توجه جدی ایران است علاوه بر این ما توسعه همکاری با امارات، عمان، قطر، کویت و بحرین را مدنظر داریم. همچنین ما آغاز روند آزادی زندانیان سیاسی از سوی دولت بحرین را مثبت ارزیابی می‌کنیم و دو طرف با گام هایی در مسیر عادی سازی روابط تلاش می‌کنم

وی ادامه داد: هفت ماه پایداری اسطوره‌ای و بی‌نظیر ملت فلسطین در مقابل همه جنایات رژیم صهیونسیتی تا همین جا حقایق مهمی را آشکار ساخته است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: فلسطین و منطقه عربی_اسلامی به ثبات و امنیت پایدار نخواهد رسید مگر هنگامی که حقوق ملت فلسطین و در مقدمه آن حق سرزمینی آن شناخته و محقق شود. ملت فلسطین و ملت های منطقه برای نیل به حقوق خود راهی جز ایستادگی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است  ثبات و امنیت کامل و حقیقی تا زمانی که رفع اشغال‌گری و خلع سلاح هسته‌ای رژیم صهیونسیتی محقق نگردد، ایجاد نخواهد شد. 

امیرعبداللهیان در ادامه عنوان کرد: از همین رو ضمن تاکید بر ضرورت اجرای رفراندوم به عنوان راه حل سیاسی، بر ایده خاورمیانه بدون سلاح هسته‌ای باید در محوریت قرار گیرد.

وی یادآور شد: ایران در چارچوب وظایف ذاتی، اخلاقی، سیاسی و انسانی آمادگی کامل خویش را برای همکاری با برادران خود در کشورهای همسایه، کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه‌ اعلام داشته و در راستای تحقق آرمان فلسطین از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند. 

امیرعبداللهیان با بیان اینکه تبدیل منطقه به انبار تسلیحات برای هیچ یک از کشورهای منطقه امنیت‌آور نیست، گفت: ایران برای ارتقا و تعمیق تفاهم و همدلی بین کشورهای منطقه مصمم است. رویکرد قطعی دولت آیت الله رئیسی در برجسته سازی سیاست همسایگی ناظر به درک همین نکته اساسی است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت منطقه ای جز با همیاری و همکاری کشورهای منطقه حاصل نمی شود، خاطرنشان کرد: ناامنی و فقدان امنیت در بخشی از منطقه موجب ناامن شدن کل منطقه می شود. توسعه کشورهای منطقه قویا به هم گره خورده است.

وزیر امور خارجه با اشاره به سالروز خروج آمریکا از برجام، گفت: مایلم اشاره کنم که این روزها مصادف است با سالروز خروج غیرقانونی آمریکا از توافق ۲۰۱۵ موسوم به برجام، علیرغم ۱۵ گزارش آژانس و همکاری های فراوان و تعهد به توافقات شاهد بی عملی و عدم عمل به تعهدات از سوی کشورهای اروپایی بودیم.

وی تاکید کرد: ما همواره تاکید کردیم که در مسیر لغو تحریم ها و بازگشت به برجام به گونه‌ای که تامین کننده منافع ملت ایران باشد، پایبند خواهیم بود.

خبر در حال تکمیل می باشد...
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز