خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ارزیابی نماینده اقلیم کردستان عراق از سفر بارزانی به تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۱۳۰

نماینده اقلیم کردستان گفت: به نظرم هدف سفر هیأت اقلیم کردستان به تهران متشکل از سه محور بود. محور اقتصادی، محور امنیتی و محور سیاسی. در مذاکرات هیأت اقلیم کردستان با مسئولان جمهوری اسلامی و ملاقات با رهبر جمهوری اسلامی ایران تأکید بر این بوده که توافقات قبلی ادامه خواهد داشت و در هرجایی مشکلاتی بوده باید آن مشکلات ترمیم و حل شود و اجازه ندهیم بار دیگر به تنش بخورد. به همین دلیل کل توافقات اقتصادی، امنیتی و سیاسی به مسیر قدیمی بازگشته و به تقویت این روابط ادامه دهیم.

ناظم دباغ نماینده اقلیم کردستان در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ارزیابی خود از سفر نیچروان بارزانی به تهران گفت: به نظر بنده هر سفری انجام شود حسن به خصوص خودش را دارد. اولا دلیل این سفر، همدلی و ادامه همکاری بین دوطرف است و حکومت اقلیم کردستان هیأتی با ریاست آقای نیچروان بارزانی به ایران فرستاد. ارزیابی من از این سفر آن است که آمدن آقای بارزانی خیلی اقدام خوبی بود و بعدا نتایج این دیدارها مشخص خواهد شد. هر دو طرف تأکید کردند که باید در روابطی که بعضی از زمان‌ها به نوسان می‌خورد، با همین روحیات گذشته به دنبال حل مشکلات باشند. 

 دباغ در خصوص بحث تأمین امنیت بین مرزهای ایران و اقلیم کردستان در این مذاکرات گفت: رئیس هیأت اقلیم کردستان و هیأت همراش نظرشان این است، بوده و خواهد بود که امنیت اقلیم کردستان و امنیت جمهوری اسلامی ایرانی تفاوتی ندارد. به این معنی که ناامنی در اقلیم کردستان و ناامنی در ایران برای همدیگر همسو و مشترک هستند و باید همکاری جدی بین دو طرف برای حل و برطرف کردن مشکلاتی که پیش از این باعث ایجاد ناامنی می‌شد، شکل بگیرد. 

وی گفت: به نظرم هدف سفر هیأت اقلیم کردستان به تهران متشکل از سه محور بود؛ محور اقتصادی، محور امنیتی و محور سیاسی. در مذاکرات هیأت اقلیم کردستان با مسئولان جمهوری اسلامی و ملاقات با رهبر جمهوری اسلامی ایران تأکید بر این بوده که توافقات قبلی ادامه خواهد داشت و در هر جایی مشکلاتی بوده باید آن مشکلات ترمیم و حل شود و اجازه ندهیم بار دیگر به تنش بخورد. به همین دلیل کل توافقات اقتصادی، امنیتی و سیاسی باید به مسیر قدیمی بازگشته و به تقویت این روابط ادامه دهیم. 

دباغ درباره توافقات ایران با اقلیم و تاثیر آن بر روابط دو طرف با دولت مرکزی عراق گفت: خوشبختانه هم‌نظری کامل میان جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان در زمینه تقویت روابط با دولت عراق وجود دارد. هیأت اقلیم و مسئولان جمهوری اسلامی تأکیدشان بر این بود که حکومت اقلیم کردستان یکی از طرف‌های اثرگذار در تقویت این روابط بوده که باعث تشکیل حکومت جدید عراق شده است، باید این روحیات ادامه داشته باشد و همیشه سعی کنند مشکلات برطرف شود. در سفر اخیری که آقای نیچروان بارزانی به بغداد رفت و مسائلی را دنبال کرد، تأکید کرد که باید حکومت اقلیم کردستان به ریاست آقای مسرور بارزانی و حکومت عراق به ریاست آقای سودانی بیشتر روابط‌شان تقویت شود و مشکلات را حل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز