خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

نبود سیاست واحد برای اقتصاد مردمی حجم قابل توجهی از سرمایه‌های ما را روانه کشورهای همسایه کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۳۸۰

نماینده ادوار مجلس گفت: واقعیت امر این است که اگر سیاست‌ها درست شود و اقتصاد در فکر تولید داخل کشور باشد می‌تواند اتفاقات خیلی خوبی به ثبت برسد. مردم آمادگی دارند، ولی بی‌برنامگی‌های دولت، افزایش تورم، رکود، نبود برنامه اقتصادی، نبود سیاست واحد برای اقتصاد مردمی باعث شده که در چند سال گذشته حجم قابل‌توجهی از سرمایه‌های کشور به کشورهای همسایه رفته و تولیدکنندگان کارخانه‌های خود را جمع کنند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره انتخاب شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر انقلاب، گفت: رهبری در فرمایشاتشان گفتند که مهم‌ترین مسئله کشور اقتصاد است. دولت فعلی ناتوان‌ترین دولت در تولید و گردش در عرصه اقتصاد است. اقتصاد، پویا شکل نمی‌گیرد مگر آنکه تولید پویا شود. تولید هم در دنیا به صورت دولتی جواب نداده است. شما اگر تجارب تمام کشورهای صنعتی و اقتصادی را بررسی کنید، مردم‌شان یعنی بخش خصوصی توانستند تولید را پیش ببرند. با توجه به نگاه دولت، نمی‌توانم بگویم دولت یک نگاه خاص دارد؛ بلکه می‌توانم بگویم دولت هیچ برنامه‌ای ندارد. بنابراین فکر می‌کنم تذکر رهبری درست است.  نمی‌خواهم در ابتدای سال حرف منفی بزنم اما بعید می‌دانم این دولت بتواند چنین کاری را انجام دهد و اقتصاد را از چرخه دولتی به سمت چرخه مردمی پیش ببرد.

ایمن‌آبادی در پاسخ به این سوال که مردم باید چه رفتاری برای پیشبرد شعار سال انجام دهند گفت: واقعیت امر این است که اگر سیاست‌ها درست شود و اقتصاد در فکر تولید داخل کشور باشد می‌تواند اتفاقات خیلی خوبی به ثبت برسد. مردم آمادگی دارند، ولی بی‌برنامگی‌های دولت، افزایش تورم، رکود، نبود برنامه اقتصادی، نبود سیاست واحد برای اقتصاد مردمی باعث شده که در چند سال گذشته حجم قابل‌توجهی از سرمایه‌های کشور به کشورهای همسایه رفته و تولیدکنندگان کارخانه‌های خود را جمع کنند.

وی افزود: امیدوارم که این دولت از مشاوره اقتصاد‌دان‌ها استفاده کند و به ویژه به بخش‌خصوصی اعتماد کند و فضا بدهد. به اتاق‌های تعاون، بازرگانی و صنایع اجازه دهد در فرآیند تصمیم‌سازی یا تصمیم‌‌گیری مشارکت کنند و ببینند مردم برای اینکه به تولید ورود کنند به چه حمایت‌هایی نیاز دارند؟ از جمله حمایت‌های اقتصادی می‌تواند تسهیلات کم‌بهره، عدم‌دریافت سود مرکب و کاهش مالیات باشد. اما برخی در دولت سیزدهم درک صحیحی از اقتصاد و تولید ندارند و اگر بپرسید شعار سال گذشته به کجا رفت، نمی‌توانند بگویند شعار دقیق چه بوده است به همین دلیل دولت سیزدهم فاقد برنامه اقتصادی است. 

ایمن آبادی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از عملکرد مجلس دوازدهم برای پیشبرد شعار سال چه خواهد بود، گفت: همه می‌دانند مجلس دوازدهم یک مجلس کاملا سیاسی و فاقد برنامه در حوزه‌ اقتصادی خواهد بود. اما امیدوارم کمیسیون اقتصادی، کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون صنایع بتوانند با هم ترکیبی ایجاد کنند تا در همین ابتدای سال مجلس دوازدهم در بخش عفو، بخشش، معافیت مالیاتی، کاهش و تجمیع قوانین هر مجوزی که دولت می‌خواهد را صادر کنند تا به دولت کمک کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز