خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

در برخی از استان‌ها دیگر اموال رسوبی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۲۵۴

دادستان کل کشور گفت: هیات مرکزی پیگیری تعیین تکلیف اموال توقیفی و بلاتکلیف دادستانی کل، در سال جدید نیز فعالیت خود را با جدیت ادامه می دهد و امیدواریم تا پایان نیمه سال ۱۴۰۳ در هیچ جای کشور اموال رسوبی نداشته باشیم، کما اینکه تا پایان امسال این موضوع در برخی از استانها اتفاق افتاده است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام موحدی در آخرین جلسه شورای معاونین دادستانی کل که روز گذشته برگزار شد، ضمن تبریک مجدد حلول ماه مبارک رمضان، به برخی از فضائل این ماه بزرگ اشاره کرد و گفت: در لسان ادعیه، ماه رمضان با فضیلت‌ترین ماه‌ها معرفی شده است.

وی اظهار کرد: در دعایی که بعد از هر نماز واجب در این ماه می‌خوانیم آمده است که این ماه، ماهی است که خداوند نسبت به دیگر ماهها به آن عظمت و ارزش و برتری داده است. روزه اش را بر ما واجب کرده، در این ماه قرآن نازل شده برای هدایت مردم و شب قدر را در این ماه تعیین و این ماه را بهتر از هزار ماه قرارداده است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: ماه رمضان هم بر دنیای و هم بر آخرت ما، هم بر جسم و هم بر روح  و عقل ما اثر مثبت دارد، مضافا بر تقویت روابط اجتماعی بین بندگان خدا کارکرد موثر دارد. همچنین به تقویت روح برادری و احساس همرنگی و روح تعاون خانوادگی و اجتماعی کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام موحدی خاطرنشان کرد: باز در دعایی که بعد از هر نماز می خوانیم که دارای مضامین مهم است ما را به سمت توجه به رفع مشکلات و نیازمندی‌های همنوعان خود سوق می دهد. در این دعا می خوانیم و از خدا می‌خواهیم که اهل قبور شاد، فقرا غنی، گرسنگان سیر، قرض مقروضین ادا، از گرفتاری آن رفع مشکل شود.

وی ادامه داد: این امور از مزایای دین مبین اسلام و مکتب تشیع و برکت اهل بیت علیهم السلام است که اینگونه ما را به یکدیگر پیوند داده و روابط مردم را با هم مستحکم می‌کند. لکن از این سرمایه مهم کم استفاده می کنیم. بر مسئولان فرهنگی و تربیتی است که این معارف را با زبان ساده و زبان روز در اختیار آحاد جامعه قرار دهند.

دادستان کل کشور گفت: اما حضور مسئولین و سازمانها و نهادهای فرهنگی در ماه مبارک رمضان، هم در حوزه سمعی و هم در حوزه بصری کمرنگ است، آثار ماه مبارک رمضان در شهر و ادارات خیلی دیده نمی‌شود، در صورتی که چند روز مانده به حلول ماه مبارک، باید شهر رمضانی شود و آثار آمدن ماه مبارک در همه جا دیده شود.   در کوچه و خیابان، مراکز خرید وغیره باید گویای ورود ماه رمضان باشد تا آحاد مردم بویژه جوانان و نوجوانان عزیز به اهمیت این ماه پی ببرند و از آن بهره مند شوند و از آسیب‌های پیش رو در امان بوده و به تکالیف خود هم آشنا شده و بدان عمل کنند.

وی گفت: افرادی که عذر شرعی دارند و نمی توانند روزه بگیرند و نباید هم بگیرند، بدانند که تظاهر به روزه خواری و خوردن روزه در مقابل مردم و در خیابان و در‌ حضور روزه‌داران گناه است و شکستن حرمت ماه مبارک است و از طرفی طبق قانون جرم است. وظیفه مسئولین فرهنگی آگاه کردن مردم به این امور است که متاسفانه حضورشان محسوس نیست.

حجت‌الاسلام موحدی عنوان کرد: خوشبختانه دادستانی کل کشور و دادسراهای کشور با همکاری سایر بخشها در حوزه های مختلف موفقیت‌های زیادی در سال جاری داشتند. 

از جمله اینکه اموال توقیفی اعم از خودرو، موتورسیکلت، اموال قاچاق، بلاصاحب، متروکه و... با ارزش ۴۵ هزار میلیارد تومان تعیین تکلیف شده است. یعنی این اموال یا به صاحبان آن مسترد شده یا معدوم شده و یا در مزایده بفروش رسیده و به حساب مربوط واریز شده است که ۱۳ هزار میلیارد تومان از این اموال بفروش رسیده است. آمار نشان می دهد که در این حوزه در مقایسه با سال گذشته ۶۸٪ افزایش داشته ایم. 

در برخی از استان‌ها دیگر اموال رسوبی نداریم

دادستان کل کشور افزود: هیات مرکزی پیگیری تعیین تکلیف اموال توقیفی و بلاتکلیف دادستانی کل، در سال جدید نیز فعالیت خود را با جدیت ادامه می دهد و امیدواریم تا پایان نیمه سال ۱۴۰۳ در هیچ جای کشور اموال رسوبی نداشته باشیم، کما اینکه تا پایان امسال این موضوع در برخی از استانها اتفاق افتاده است.

دادستان کل کشور بیان داشت: در‌ تحقق شعار سال یعنی "رشد تولید و مهار تورم" دادستانها در سراسر کشور پشتیبان برنامه‌های اقتصادی دولت و حامی فعالین اقتصادی بودند و سعی کرده ایم امنیت خوبی برای فعالان اقتصادی فراهم شود.

وی گفت: نظارت بر دادسراها و افزایش بازرسیها و نظارت بر ضابطین نیز در سال جاری از سوی دادستانی کل افزایش داشته و نیز توجه خاصی بر کاهش جمعیت کیفری انجام شده است. با تدبیر ریاست معظم قوه قضائیه، دستورالعمل نظارت الکترونیکی بر سارقین سابقه دارتهیه و جهت اجرا به فراجا و سایر بخشها ابلاغ شده و در حال اجرا است. امیدوارم در این بخش هم شاهد کاهش چشمگیر جرایم باشیم.

حجت‌الاسلام گفت: در سال جاری توجه ویژه به حفظ محیط زیست و جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی شده و با مسئولین مربوطه جلسات مشترک داشته ایم و هماهنگی خوبی صورت گرفته است و مقرر شده مراقبت ویژه ای از سوی ضابطین و سازمانهای متولی صورت پذیرد و قطعا با متخلفین برخورد قاطع قانونی در این حوزه خواهد شد.

وی در ادامه به برگزاری انتخابات هم اشاره کرده و گفت: با هماهنگی همه بخش‌ها و همکاری خوب مردم شریف ایران اسلامی، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، در سراسر کشور، در امنیت کامل بر گزار شد و مردم زیر بمباران شدید تبلیغات دشمن و جهل و غفلت برخی در پای صندوق‌های رای حضور یافتند و مقدمات تشکیل مجلس آینده را رقم زدند و در حوزه هایی که انتخابات مجلس به دور دوم کشیده شده، انشاء‌الله بهتر از دور اول برگزار خواهد شد و قطعا رقابت و مشارکت بهتر خواهد بود.

حجت‌الاسلام موحدی عنوان کرد: ستاد مرکزی و استانی و شهرستانی پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی، در حوزه های مربوطه فعال است و مانند دور اول فعالانه به وظیفه نظارتی  خود عمل می نماید.

وی در پایان گفت: امیدواریم به فضل آفریدگار بی همتا، سال ۱۴۰۳ سال سلامتی و نشاط و توجه بیشتر به ارزش‌های اخلاقی و دینی و حقوق همدیگر و سال پیروزی بر دشمن و رونق اقتصادی، برای ملت بزرگ ایران باشد.انشاءالله.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز