خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

جشنواره فیلم فجر نشان داد اگر سینمای ما محتوای متناسب با ارزش‌های جامعه اسلامی تولید کند، مخاطبان بالایی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۵۷۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استقبال از جشنواره فیلم فجر نشان داد اگر سینمای ما تولیدات محتوایی متناسب با ارزش‌های جامعه اسلامی و ایران تولید کند، هم مخاطبان بالایی دارد و هم مورد توجه اصحاب تخصصی این حوزه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: روز یکشنبه ۲۲ بهمن، اختتامیه چهل و دومین دوره جشنوراه فیلم فجر برگزار شد. اتفاقات مهمی امسال در جشنواره فیلم فجر رخ داد. جشنواره فیلم فجر امسال، بعد از ۴۲ سال در نزدیک‌ترین جایگاه به تحقق آرمان های مردم ایران در حوزه سینما قرار گرفت کارهای محتوایی فاخر در مورد مفاخر بزرگ مردم ایران از نهضت ملی نفت، جنبش ۱۵ خرداد، از شهدای عالی مقام دفاع مقدس به صورت متعدد روایت‌های اثرگذار از زنان تاثیرگذار در دفاع مقدس و زلزله و بحث توجه به مفاخر فرهنگی و همه همه محصولاتی را تولید کرد که باعث سرافرازی جامعه هنری و سینمایی کشور شد.

وی افزود: من باید از همه مشارکت‌کنندگان، نهادهای حاکمیتی و بخش‌های خصوصی که اتفاق کم نظیری را رقم زدند، تشکر کنم. استقبال مردمی بسیار بالایی داشتیم. در تهران بیش از ۸۰ نوبت پخش فوق العاده داشتیم بعضا تا ساعت ۳ صبح پذیرای مردم بودیم. با حضور چشمگیر مشتاقان حوزه هنری سینما مواجه بودیم. این نشان داد اگر سینمای ما تولیدات محتوایی متناسب با ارزش‌های جامعه اسلامی و ایران تولید کند، هم مخاطبان بالایی دارد و هم مورد توجه اصحاب تخصصی این حوزه خواهد بود. این اتفاق مبارک را به همه اصحاب هنر و سینما تبریک می گویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما امسال جشنواره موسیقی فجر را داریم که برای اولین بار مستقل از جشنوراه موسیقی سرود فجر هم در حال برگزاری است. احتمالا خبرنگاران به سالن‌های موسیقی تشریف بردند که مملو از مشتاقان حوزه موسیقی است. هم موسیقی‌های عمومی هم مقامی و محلی و منطقه‌ای با استقبال مواجه شده است. سیاست وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی نظیر جشنواره فیلم فجر تربیت و معرفی استعدادهای برتر، شایسته، خلاق و متعهد در عرصه فیلم و هنر است که در این بخش اتفاقات خوبی افتاده است.

وی یادآور شد: ما هفته گذشته مراسم کتاب سال را با حضور رئیس جمهور برگزار کردیم. جلسه فاخری بود ان‌شاالله در انتهای بهمن آغاز نمایشگاه رسانه‌های ایران را داریم که با مشارکت شما رسانه‌ها برگزار خواهد شد. بعد از چند سال به همت همکاران وزارت فرهنگ ارشاد نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور ۶۰۰ واحد خبری، خبرگزاری، روزنامه، انسان رسانه با بخش‌های دیگر با برنامه‌های جمعی بسیار خوب برگزار می شود و امیدواریم همه اهالی رسانه از این فضای آموزشی و گفت‌وگومحور در نمایشگاه استفاده کنند. 

اسماعیلی درباره آمار بازدیدها از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر و اینکه آیا قرار است بخش‌هایی در جشنواره فیلم فجر به صورت تخصصی برای فیلم‌های انیمیشن و کمدی ایجاد شود، گفت: عددی که همکاران سینمایی من اعلام کردند، پیش‌بینی حدود ۲۸۵ هزار نفر داشتیم که بیش از ۳۰۰ هزار به فروش رفته است. درباره بخش‌های پویانمایی و طنز اگر بخواهد به صورت مستقل پرداخته شود، ان‌شاالله همکاران من در سازمان سینمایی و ستاد جشنواره بررسی کرده و نتیجه آن را اعلام خواهند کرد. 

وی در پاسخ به سوالی درباره تعیین وضعیت آگهی‌ها در مطبوعات گفت: از سازمان امور مالیاتی تشکر می‌کنم و از آقای خاندوزی و سبحانیان که جلسات خوبی برگزار شد. همانطور که می‌دانید بحث امور مالیاتی فقط مربوط به حوزه رسانه‌ها نیست. در حوزه کتاب، موسسات فرهنگی و قرآنی در همه این موارد دوستان فرهنگی دچار نگرانی هستند. بنای ما این است که هیچ اتفاق نگران کننده جدید مالیاتی برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اتفاق نیافتد. سازمان امور مالیاتی هم با ما همراه است من تلاش می کنم تفاهم نامه‌ای به امضا برسانیم تا این دغدغه‌ها به صورت کلی مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز