خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور:

در تهران ۲ یا ۳ برابر استاندارد پرونده به قضات ارجاع داده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۳۵۲

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: اگر داوری را توسعه دهیم، قضات با کیفیت بیشتری می‌توانند باقی بپرونده‌ها را بررسی کنند. در تهران ۲ یا ۳ برابر استاندارد به قضات پرونده ارجاع داده می‌شود که یک راه مهم نجات از این مساله افزایش داوری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام هادی صادقی در اولین همایش داوری حرفه‌ای با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: ان‌شاالله با توسل به اهل بیت جریان داوری عدالت را رعایت کند‌. صحبت در داوری بسیار است، تجربه می‌گفت باید در این حوزه عدالت بخشی کنیم و در این حوزه نزد کارشناسان رفتیم.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور تاکید کرد: داوری از دوران قدیم بوده است اما در عصر جدید به فراموشی سپرده شده است که ما باید احیا کنیم، شرط اول اعتمادسازی است. اینک زمان آن رسیده است داوری حرفه‌ای خوب شناخته شود و وقت آن است مردم بدانند می‌توانند از این فرصت کم نظیر استفاده کنند و به پروانه‌ای که قوه قضائیه صادر کرده است، اعتماد کنند . ملزم به این ‌هستیم که اعتماد آفرینی کنیم.

وی افزود: اولین کانون حرفه‌ای در تهران تشکیل شد و ان‌شاالله در سراسر کشور هم افتتاح شود. داوری که می‌کنیم وصف پیامبری دارد که مثل قضاوت است.

صادقی تاکید کرد: داوران ما درجه اول به صلح و سازش پردازند، اول اینکه مسئولیت رأی بر گردن‌شان نیست هدف‌شان صلح و سازش است. نکته بعدی این است که شرایط و آداب داوری را خوب به جا بیاریم.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور افزود: تلاش ما این است خیل عظیم متخصصان گره‌های بزرگی از کار مردم بگشایند و مشکلات را حل و فصل کنند تا شاهد آن نباشیم که راهروهای دادگستری و دادگاه پر از مردم باشد. اگر بتوانیم داوری را توسعه دهیم و اختلافات را با داوری حل و فصل کنیم باقی مانده پرونده‌ها را قضات با کیفیت بیشتری می‌توانند بررسی کنند. در تهران ۲ یا ۳ برابر استاندارد به قضات پرونده ارجاع داده می‌شود که یک راه مهم نجات افزایش داروی است. از همه عزیزان درخواست دارم تشریف بیاورند و مردم را با این حوزه آشنا کنند.

صادقی تاکید کرد: باید داوری به عنوان یک حرفه قید شود تا مردم به طور خودکار به این سمت بروند و اگر دست به دست هم بدهیم ان‌شاالله این کار مقدس توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز