خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری:

برخی بهانه می‌آورند که برای توسعه گردشگری باید در اصول و مبانی تجدیدنظر کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۶۶۶

دشمنان با ایران هراسی می‌خواهند مردم دنیا را از آمدن به ایران منصرف کنند

رئیس‌جمهور گفت: اینکه برخی بهانه می‌آورند که اگر بخواهیم گردشگری را توسعه بدهیم، پس در اصول و مبانی تجدیدنظر کنیم، کاملا نادرست است. امروز جاذبه‌های بسیاری در ایران وجود دارد که با حفظ همین اصول و مبانی، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان، گردشگری را موضوعی مهم توصیف کرد که در آیات نورانی قرآن نیز به عنوان «سیرو فی الارض» مورد تأکید قرار گرفته است، تصریح کرد: این توصیه اسلام به سیر و سفر همراه با دقت و مطالعه و فکر و اندیشه کردن است چرا که خواسته اسلام این است که انسان‌ها از احوال پیشینیان مطلع شوند.

وی با بیان اینکه اگر در اقتصاد بخواهیم تک محصولی نباشیم و تنها به نفت اتکاء نکینم، باید اقتصاد گردشگری را فعال کنیم، گفت: بسیاری از گردشگران مایل هستند از ایران دیدن کنند، اما دشمنان با ایران هراسی می‌خواهند مردم دنیا را از آمدن به ایران منصرف کنند.

وی افزود: وظیفه مسئولان و مدیران در حوزه دولت این است که حضور گردشگران را تسهیل کنند و یکی از گام هایی که در این مسیر برداشته شده لغو روادید بوده است.

رئیس‌جمهور گفت: اینکه برخی بهانه می‌آورند که اگر بخواهیم گردشگری را توسعه بدهیم، پس در اصول و مبانی تجدیدنظر کنیم، کاملا نادرست است. امروز جاذبه‌های بسیاری در ایران وجود دارد که با حفظ همین اصول و مبانی، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: تسهیل رفت‌وآمد، اسکان در جای مناسب و تغذیه در توسعه گردشگری بسیار اهمیت دارد؛ کسی که به ایران اسلامی سفر می‌کند، باید از لحظه ورود تا لحظه خروج احساس آرامش کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه نحوه برخورد با گردشگران در کشور بسیار اهمیت دارد، گفت: گردشگر باید احساس آرامش داشته باشد. توسعه گردشگری می‌تواند تصاویر نادرستی که از ایران اسلامی در برخی رسانه‌ها ساخته شده را تغییر داده و به تصاویر صحیح و دقیق تغییر دهد.

وی گفت: یکی از سفرا که در ایران دفتر نمایندگی دارد در دیدار سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت که ماموریتم در ایران به اتمام رسیده، تا دیروز سفیر کشورم در ایران بودم، اما از امروز سفیر جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا خواهم بود.

رئیس جمهور با اشاره به آمارهای ارائه شده مبنی بر افزایش 50 درصدی ورودی گردشگران به کشور در سال جاری اظهار داشت: دولت پس از عبور از محدودیت‌های کرونایی در راستای فراهم کردن زمینه‌های جذب گردشگر، 20 مشوق برای فعالان این عرصه مصوب کرد که این مشوق‌ها باید باز هم بیشتر شوند.

رئیسی عرصه‌های میران فرهنگی و صنایع دستی را از زمینه‌های جذاب برای توسعه گردشگری توصیف و تصریح کرد: میراث فرهنگی و صنایع دستی باید مورد استفاده قرار گیرند تا دچار میرایی نشوند و زنده نگه داشتن آنها در گرو آن است که خوب از آنها مراقبت شده و به شکل صحیح مورد استفاده قرار گیرند؛ یکی از بهترین استفاده‌ها برای میراث فرهنگی و صنایع دستی حوزه گردشگری است.

رئیس جمهور گردشگری فرهنگی، طبیعی و سلامت را از دیگر زمینه‌ها و ظرفیت‌های عرصه گردشگری برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی در حوزه پزشکی و محصولات و تجهیزات پزشکی در منطقه حرف اول را می‌زند. حدود 98 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شوند و فعالیت‌های دانش‌بنیان نیز در عرصه سلامت به خوبی گسترش یافته‌اند. 277 مرکز درمانی در کشور داریم که آماده پذیرش گردشگران سلامت است.

رئیسی حوزه فناورانه را از دیگر زمینه‌ها و جذابیت‌های گردشگری در ایران اسلامی دانست و گفت: امروز در تهران و استان‌های مختلف کشور پارک‌های علم و فناوری آماده پذیرایی از دانشمندان و دانش‌پژوهانی هستند که به نوآوری و کارهای فناورانه علاقه دارند. از استانداران و وزرای مربوطه می‌خواهم که در رابطه با گرشگری فناورانه فعالانه‌تر عمل کنند.

رئیس جمهور زیارت را نیز از دیگر ظرفیت‌های گردشگری در کشور دانست که زمینه بسیار خوبی برای جذب زائران و گردشگران کشورهای دیگر دارد و افزود: استانداران و وزرا و همه مسئولان و فعالان عرصه گردشگری به گونه‌ای عمل کنند که اصل سرمایه و سود سرمایه‌گذاران در عرصه گردشگری تصمین شود.

رئیسی تاکید کرد: برای تسهیل و بهبود کیفیت سفر هر گردشگر از مبدا تا مبدا برنامه‌ریزی کنید تا آنها از لحظه‌ای که از خانه خود عازم ایران می‌شوند، تا لحظه‌ای که به خانه خود باز می‌گردند از تمام لحظات سفر خود بهترین بهره را ببرند و احساس کنند که سفر پرباری داشته‌اند که زندگی آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس جمهور برگزاری این مراسم را فرصتی خوب برای هم‌اندیشی مسئولان و فعالان عرصه گردشگری دانست و اظهار داشت: با بررسی آنچه تا کنون انجام شده زمینه را برای در اندختن طرحی نو و برداشتن گام‌هایی بلندتر از آنچه تا کنون برداشته شده است، آماده کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز