خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار همتای لبنانی:

ایران از هر گونه تصمیم لبنانی حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۰۸۶

نتانیاهو و رژیم صهیونیستی حیات خود را در گسترش جنگ می‌دانند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور خارجه دولت اداره امور لبنان در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از موضع لبنان و وزیر امور خارجه این کشور در محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان و نیز مواضع حمایتی قوی لبنان و شخص وزیر امور خارجه از قضیه فلسطین و مقاومت تشکر کرد. 

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با هرگونه توسعه دامنه جنگ در منطقه مخالف است، گفت: نتانیاهو و رژیم صهیونیستی حیات خود را در گسترش جنگ می‌دانند و آمریکایی‌ها نیز در مسیر متعارض قرار دارند و دولت آمریکا به رغم اعلام‌ مخالفت با توسعه دامنه جنگ، اما تمام عیار از رژیم اسرائیل حمایت می‌کند و ارسال سلاح برای رژیم اسرائیل را یک روز نیز قطع نکرده است.

وزیر امور خارجه با تاکید بر ضرورت احترام همه طرف‌ها به حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان اظهار داشت: در خصوص مسائل داخلی لبنان نیز اطمینان داریم که رهبران سیاسی لبنان از ذکاوت و حکمت کافی برای حل و فصل مسائل داخلی این کشور برخوردارند و ایران از هر گونه تصمیم لبنانی حمایت می‌کند و جمهوری اسلامی ایران چیزی جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد.

عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، روابط دو کشور ایران و لبنان را دوستانه و برادرانه خواند و با توجه به اهمیت موضوعات مشترک دوجانبه و منطقه‌ای، بر ضرورت تداوم این دیدارها و مشورت‌ها تاکید کرد.

وی اجماع لبنانی‌ها در حمایت از حقوق و امنیت لبنان در مرزهای جغرافیایی این کشور را مورد تاکید قرار داد و در خصوص فلسطین نیز بر موضع واضح لبنان مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری و توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه برای شهروندان فلسطینی تاکید کرد.

در این دیدار، همچنین برخی موضوعات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه نیز مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز