خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان‌های کشور:

حرکت رو به جلویی در حوزه توسعه اشتغال زندانیان در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۰۰۰

رئیس سازمان زندان‌ها، گفت: سال گذشته مسابقات قرآنی در استان قم برگزار شد، اما در کنار همه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، اشتغال جایگاه ویژه‌ای دارد، همانطور که بیکاری موجب فقر، سرخوردگی و ایجاد آسیب‌های اجتماعی می‌شود، اشتغال موجب نشاط و شادابی و افزایش خودباوری در زندان می‌شود.

به گزارش ایلنا، غلام‎علی محمدی، رئیس سازمان زندان‌های کشور با تهنیت ایام دهه فجر با بیان اینکه دادگستری استان قم همواره به موضوع اشتغال اهتمام داشته است، گفت: مهمترین رسالت و ماموریت سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت است و اشتغال بهترین شیوه برای بازاجتماعی کردن زندانیان است و هدف اصلی و منتهای آمال و آرزوی ما نیز این موضوع است.

رئیس سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی بسیاری در سازمان زندان‌ها اجرا می‌شود، گفت: سال گذشته مسابقات قرآنی در استان قم برگزار شد، اما در کنار همه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، اشتغال جایگاه ویژه‌ای دارد، همانطور که بیکاری موجب فقر، سرخوردگی و ایجاد آسیب‌های اجتماعی می‌شود، اشتغال موجب نشاط و شادابی و افزایش خودباوری در زندان می‌شود.

محمدی افزود: اشتغال بهترین مسیر در اصلاح و تربیت است، در تلاشیم که از همه ظرفیت‌ها در این مسیر استفاده کنیم، که مهمترین موضوع در این راستا استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و کار آفرینان است. 

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: مجلس شورای اسلامی فرصت خوبی را در اختیار سازمان زندان‌ها جهت استفاده از استفاده خدمات کارآفرینی قرار داده است، این تلاش بدین گونه بود که در سال گذشته خدمات ورودی زندان‌ها که ماحصل کارآفرینان این حوزه بود مالیات معاف شدند که امیدواریم این امر به قانون دائمی تبدیل شود.

محمدی با بیان اینکه تسهیلات مجلس در حوزه اشتغال زندانیان قابل تقدیر است، گفت: حرکت رو به جلویی در حوزه توسعه اشتغال زندانیان در حال انجام است و این نهضت خوبی است تا از ظرفیت کارآفرینان در حوزه اشتغال استفاده شود، رقابتی مبارک در بین کارآفرینان استان‌ها به راه افتاده است که جا دارد از مدیریت سازمان تعاون زندانیان تقدیر کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز