خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

امکانات و موجودی ما توان تماشاگران بیشتر در جشنواره تئاتر فجر را نداشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۶۲۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فردا اختتامیه جشنواره تئاتر را داریم که الحمدلله تئاتر ما با یک استقبال بی‌نظیر رو به رو شد و همکاران من در معاونت هنری عذرخواهی کردند از تماشاگران محترم چون امکانات و موجودی ما توان تماشاگران را بیشتر نداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت گفت: ضمن تبریک ایام دهه فجر، ان‌شاءالله امشب اختتامیه جشنواره شعر را داریم، اتفاق مهمی امسال رخ داده و آن اینکه ۳۰ استان درگیر موضوع شعر شده است، ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک ساختار جدیدی برای شعر ایجاد کردیم و از دو سال قبل دستیار شعر داریم که آقای مودب هستند. همچنین اینکه شورای شعر شکل گرفته و امسال جشنواره شعر فجر با همکاری این شورا و معاونت فرهنگی ما بسیار خوب در همه نقاطی کشور برگزار شده است.

وی ادامه داد: همکاری خوبی با رسانه ملی به عمل آمده که در نتیجه آن ان‌شاءالله در ایام ماه مبارک رمضان هر شب در یک ساعت پربیننده یک قسمت از برنامه های ضبطی این جشنواره پخش خواهد شد که من هم از همکاران خودم و هم از مجموعه رسانه ملی تشکر می‌کنم.

اسماعیلی ابراز داشت: امشب آغاز رسمی فیلم فجر را داریم با اهتمامی که همکاران من داشتند؛ هم در بخش داخل هم در بخش بین‌الملل با استقبال بسیار خوبی رو به رو بودیم و امشب تلاش می‌کنیم چندتا از جوایز مربوط به جشنواره را اهدا کنیم. در بخش‌هایی که امکانش وجود داشت داوری ها انجام شده تا شب افتتاحه یک برنامه طولانی نباشد.

وی افزود: همچنین فردا اختتامیه جشنواره تئاتر را داریم که الحمدلله تئاتر ما با یک استقبال بی‌نظیر رو به رو شد و همکاران من در معاونت هنری عذرخواهی کردند از تماشاگران محترم چون امکانات و موجودی ما توان تماشاگران بیشتر را نداشت.

اسماعیلی افزود: خداوند کمک کند برنامه‌هایی که برای جشنواره هنرهای تجسمی داریم را اجرا کنیم. این جشنواره آغاز شده است و همچنین جشنواره موسیقی بعد از دهه فجر نیز آغاز می‌شود. مجموعه  جشنواره‌های ما در حال برگزاری است.

وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: هفته آینده انتخاب کتاب سال را داریم و برنامه آن با حضور رئیس جمهوری برگزار می‌شود.

وی  همچنین درباره دریافت مجوز برای فعالیت‌های فضای مجازی گفت: فعالان فضای مجازی باید مجوز بگیرند؛ به کسانی که مجوز ندارند اعلام شده است که باید در زمان کوتاهی درخواست خود را ثبت کنند.

اسماعیلی افزود: ساماندهی کل فعالیت‌های فضای مجازی اعم از کانال‌های خبری و بحث‌های مربوط به انسان‌رسانه‌ها عملا در دستور کار است و باید نظم و انتظام پیدا کند. 

وی گفت: متاسفانه با یک سری بدخلاقی‌های رسانه‌ای، تخریب همدیگر و فحاشی مواجه هستیم. این ها کارهای غلطی است که اولا باید اخلاق حرفه‌ای رعایت شود و ثانیا قوانین بازدارنده در شرایط فضای مجازی حاکم شود. این به هم ریختگی موجود همه را ناراضی کرده است؛ هم کسانی که فعال هستند و همچنین مخاطبان و کسانی که این اخبار به گوششان می‌رسد. 

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که مجوز کنسرت رپ صادر شده است؟ اظهار داشت: خیر. این یک اشکالی بود که پدید آمده است، ما هیچ مجوزی صادر نکردیم. معاونت هنری ما امروز اعلام موضع می‌کند. خبری هم که اعلام شده کذب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز