خبرگزاری کار ایران

معاون نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو:

آنهایی که رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایات بیشتر تشویق می‌کنند باید پاسخگو باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۴۱۳

معاون نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو تاکید کرد: رژیم اسرائیل بدون عضویت در هیچ یک از معاهدات خلع سلاحی ناظر بر تسلیحات کشتار جمعی، به طور وقیحانه‌ای به تهدیدات و لفاظی‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایلنا، مهدی علی‌آبادی در نشست سوم کنفرانس خلع سلاح در سال ۲۰۲۴ که روز سه‌شنبه در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد، گفت: جامعه بین‌المللی باید کشورهایی را که در جنایات رژیم اسرائیل نقش داشته و سلاح‌های مرگبار در اختیار آن قرار می‌دهند و آن را به ارتکاب به جنایات بیشتر تشویق می کند، وادار به پاسخگویی کند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با هدف منحرف کردن توجهات از جرائم و جنایات ارتکابی خود علیه مردم فلسطین، به تحریف واقعیت‌ها و اتهام‌زنی به سایرین روی آورده است.

معاون نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو با بیان اینکه رژیم اسرائیل بدون عضویت در هیچ یک از معاهدات خلع سلاحی ناظر بر تسلیحات کشتار جمعی، به طور وقیحانه‌ای به تهدیدات و لفاظی‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد، اظهار داشت: نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در سپتامبر سال گذشته بر خلاف اصول و قواعد حقوق بین‌الملل، ایران را به حمله هسته‌ای تهدید کرد.

علی‌آبادی در پاسخ به ادعاهای بی اساس نماینده رژیم صهیونیستی تصریح کرد: که بیش از هفت دهه است که رژیم اسرائیل با سیاست‌ها و عملکرد خود، حقوق اساسی و منزلت مردم فلسطین را پایمال می‌کند. نقض فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه، به ویژه جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت، نسل‌کشی، پاکسازی قومی و آوارگی اجباری در غزه نشانگر خوی وحشیانه این رژیم است.  

وی با بیان اینکه جنایات جنگی، جنایبات علیه بشریت و نقض فاحش حقوق بشردوستانه نباید به امری عادی تبدیل شود، خطاب به نمایندگان کشورهای حاضر در این نشست خاطرنشان کرد: جامعه بین‌المللی باید کشورهایی که در جنایات رژیم اسرائیل نقش داشته و سلاح‌های مرگبار در اختیار آن قرار می‌دهند و آن را به ارتکاب به جنایات بیشتر تشویق می کنند را وادار به پاسخگویی کند.

معاون نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو با اشاره به ناکامی جامعه بین‌المللی در وادار کردن رژیم اسرائیل به رعایت قواعد بین‌المللی و پایان دادن به اشغال و رفتار سبعانه‌ علیه مردم فلسطین ابراز داشت: ادامه این ناکامی‌ها، چراغ سبزی برای این رژیم برای تداوم ارتکاب به جنایات علیه مردم غزه خواهد بود.

علی‌آبادی مجددا در پاسخ به ادعاهای بعدی رژیم اشغالگر قدس مبنی بر حمایت ایران از گروه‌های جهادی در منطقه بیان کرد: ریشه بحران در منطقه اشغالگری، و رفتار غیر انسانی در هفت دهه گذشته توسط رژیم اسرائیل است. گروه‌های جهادی در این منطقه از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند، با این وجود ایران نمی‌تواند مانع از بروز خشم و انزجار مردم منطقه در برابر ظلم و اشغال باشد.

این نشست با طرح سخنان نمایندگان ایران، ترکیه، کوبا، مصر، تونس، الجزایر علیه جنایات بی وقفه رژیم صهیونیستی در غزه به صحنه رویارویی کشورهای مختلف با آن رژیم تبدیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز