خبرگزاری کار ایران

دستغیب:

اکثر مصادیق «حقوق‌های نجومی» مربوط به شرکت‌های شبه دولتی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۶۷۸

رئیس کل دیوان محاسبات گفت: بیشتر مواردی که از آن با عنوان «حقوق‌های نجومی» یاد می‌شود، مربوط به همین شرکت‌هاست (شبه‌دولتی) که برخی درتلاشند تا از این حیاط خلوت برای هزینه‌کردهای غیرشفاف خود، بهره ببرند.

به گزارش ایلنا، سید احمدرضا دستغیب در این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت مولی الموحدین(ع) و گرامیداشت مقام پدر، اظهار داشت: این ایام فرصتی مغتنم است تا با ارتقای معنویت، همدلی، همراهی و صمیمیت در دیوان محاسبات، بتوانیم از برکات و فیوضات آن بهره مند شویم.

دکتر دستغیب درخصوص گزارش های تطبیقی تهیه شده از سوی دیوان محاسبات نیز بیان داشت: این مجموعه گزارش ها که مورد استقبال مسئولان و سیاستگذاران واقع شده، با فراهم آوردن قابلیت بهره برداری تمامی ذینفعان از ادبیات گزارشگری دیوان محاسبات، امکان تطبیق و مقایسه جداول بودجه و تفریغ بودجه سنواتی، مصوبات تلفیق و نظرات کارشناسی این نهاد نظارتی را به شکل همزمان و در قالب یک مجموعه واحد، میسر کرده است.

وی با بیان اینکه جلسات رسیدگی دیوان محاسبات در موضوع شرکت ها با توجه به دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب اسلامی، به طور مستمر در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: شکل‌های جدیدی از مالکیت در کشور ایجاد شده که با انتقال دارایی‌های بیت‌المال به شرکت‌های تابعه یا به عبارت دقیق‌تر شبه دولتی‌ها، خود را از نظارت مبرّا می‌دانند؛ در حالی که وظیفه دیوان محاسبات است تا به این حوزه ورود داشته باشد.

رئیس کل دیوان محاسبات گفت: بیشتر مواردی که از آن با عنوان «حقوق‌های نجومی» یاد می‌شود، مربوط به همین شرکت‌هاست که برخی درتلاشند تا از این حیاط خلوت برای هزینه‌کردهای غیرشفاف خود، بهره ببرند.

دستغیب، ملاک عمل در دیوان محاسبات را براساس مّر قانون، دانست و بیان داشت: این نهاد نظارتی هیچگونه ملاحظه و تعارفی در برخورد با بی انضباطی های مالی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز