خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان دردیدار با وزیر خارجه لبنان:

ثبات و امنیت لبنان بر ثبات و امنیت در کل منطقه اثرگذار است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۳۵۱

وزیرخارجه کشورمان در دیدار با همتای لبنانی خود تاکید کرد: ثبات و امنیت لبنان بر ثبات و امنیت در کل منطقه اثرگذار است و جمهوری اسلامی ایران همواره از تحکیم ثبات و امنیت در لبنان حمایت کرده و می‌کند.

به گزارش ایلنا، در دیدار امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان در حاشیه نشست شورای امنیت، آخرین وضعیت تحولات منطقه خاصه فلسطین و جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اظهار تأسف شدید از تداوم جنایات جنگی و نسل کشی علیه ملت مظلوم فلسطین و محکوم نمودن ادامه حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی که تاکنون منجر به شهادت بیش از ۲۵ هزار نفر از ساکنان غزه شامل شمار کثیری از زنان و کودکان بیگناه شده، گفت: جنایات رژیم صهیونیستی مصداق بارز جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی به شمار می رود.

 امیرعبداللهیان توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی و نسل کشی جاری در غزه، اقدام عملی برای توقف کشتار غیر نظامیان، تسهیل و تقویت ارسال کمک های بشردوستانه، ممانعت از کوچ اجباری و واگذاری آینده فلسطین در یک روش دموکراتیک به خود فلسطینی ها را گامی موثر در برقراری ثبات و آرامش در منطقه دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در ادامه نقش مهم لبنان در مسائل منطقه را یادآور شد و افزود: ثبات و امنیت لبنان بر ثبات و امنیت در کل منطقه اثرگذار است و جمهوری اسلامی ایران همواره از تحکیم ثبات و امنیت در لبنان حمایت کرده و می‌کند.

وزیر امور خارجه لبنان نیز ضمن محکوم کردن مجدد رخداد تروریستی کرمان، مراتب تسلیت و همدردی دولت و ملت لبنان را به دولت و مردم ایران ابراز نمود.

عبدالله بوحبیب در ادامه با تاکید بر نقش مردم و محور مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی، خواستار توقف فوری جنایات این رژیم علیه مردم بی گناه و مظلوم غزه شد.

وی اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را عامل بی‌ثباتی در منطقه دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز