خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با بورگه برنده مطرح کرد؛

دعوت ایران از مجمع جهانی اقتصاد برای مشارکت در ایجاد سازوکارهای ناظر بر تضمین امنیت انرژی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۸۶۰

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بورگه برنده، رئیس مجمع جهانی اقتصاد، در حاشیه نشست داوس با یکدیگر ملاقات و درخصوص تحولات جهانی و منطقه‌ای و نیز تعاملات فیمابین تبادل نظر کردند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این ملاقات ضمن تشکر از بورگه برنده به جهت دعوت به عمل آمده برای شرکت در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس، برخی ابتکارات و زمینه‌های مشترک همکاری را در حوزه‌های اقتصادی و امنیت انرژی مورد اشاره قرار داد.

وی به تشریح تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا از آن پرداخت و حمایت ایران از تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و بازگشت ثبات و آرامش به منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای رفع برخی نگرانی‌ها در منطقه و جهان از جمله به اهتمام ایران برای ایجاد سازوکارهای ناظر بر تضمین امنیت انرژی پرداخت. 

وی از مجمع جهانی اقتصاد دعوت کرد در این تلاش‌ها مشارکت کند.

بورگه برنده نیز با تشکر از حضور وزیر امور خارجه در نشست داووس، تاکید کرد همه تلاش‌ها باید متوجه جلوگیری از گسترش بحران غزه باشد. 

وی ضمن اشاره به اهمیت ایران به عنوان یک بازیگر مهم در ترتیبات منطقه‌ای و جهانی، آمادگی خود و همکارانش را برای بررسی راه‌های همکاری در حوزه امنیت انرژی اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز