خبرگزاری کار ایران

در نخستین نشست کمیته فلسطین APA عنوان شد:

محکومیت اقدامات ضدبشری اسراییل توسط نماینده پارلمان چین

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۴۹۲

نماینده پارلمان چین تاکید کرد: کشورهای غربی نباید در جنگ غزه دخالت کنند و باید بتوانیم بیمارستان‌های غزه را بسازیم تا جان مردم را نجات دهیم؛ همچنین نیازهای غذایی و دارویی غزه را باید تامین کنیم و بتوانیم کشور مستقل فلسطین را ایجاد کنیم.

به گزارش ایلنا، ول لی، عضو هیئت پارلمانی چین در اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) که ظهر چهارشنبه ۲۰ دی در تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه چین مخالف هر نوع تروریسم است، گفت: در سه ماه گذشته اتفاقی که بین فلسطین و اسرائیل افتاده و با اقدامات کمی که سازمان ملل داشته، جنگ روز به روز گسترده‌تر شده است.

وی با بیان اینکه «اقدامات اسرائیل ضدبشری است و چین آن را  محکوم می‌کند و باید در قالب گفت وگو مشکلات را برطرف کرد»، اظهار کرد: باید با گفت‌وگو و به دور از یکجانبه گرایی، جنگ را به پایان برسانیم. رئیس جمهور ما به جنگ غزه بسیار حساس است و آن را پیگیری می‌کند و آن را برای صلح و ثبات منطقه مضر می‌داند.

عضو هیئت پارلمانی چین با تاکید بر اینکه اقداماتی که در سازمان ملل انجام دادیم برای ایجاد صلح بوده است،  گفت: چین معتقد است با چندجانبه گرایی صلح را برقرار کنیم و حقوق مردم غزه باید رعایت شود. 

لی اظهار کرد: چین به اجرای قوانین بین‌المللی اهمیت می‌دهد و به‌دنبال ایجاد صندوقی به اندازه دو میلیون دلار است و چین به تامین نیازهای غزه ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه «چین به گفت وگوها ادامه می‌دهد تا در اولین فرصت آتش‌بس همه جانبه برقرار شود»، تاکید کرد: کشورهای غربی نباید در جنگ غزه دخالت کنند و باید بتوانیم بیمارستان‌های غزه را بسازیم تا جان مردم را نجات دهیم؛ همچنین نیازهای غذایی و دارویی غزه را باید تامین کنیم و بتوانیم کشور مستقل فلسطین را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز