خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیر شورای نگهبان:

سه هزار نفر در سامانه داوطلب ثبت شکایت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۳۷۴

قائم مقام دبیر شورای نگهبان از ثبت شکایت سه هزار نفر در روز یکشنبه در سامانه داوطلب ثبت خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیامک ره‌پیک در گفت‌وگویی با بیان اینکه امروز که اولین روز مهلت سه روزه اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت‌ هاست، حدود سه هزار  نفر در سامانه داوطلب، ثبت شکایت کردند، گفت: در مرحله بررسی صلاحیت‌های هیات‌های نظارت، تلاش شد تا عدم احرازها کاهش پیدا کند. 

وی ادامه دامه داد: اسناد جدیدی که از داوطلبان به دست می‌آید، ممکن است وضعیت آن‌ها را تغییر دهد؛ یعنی اگر در گذشته تایید شده، رد شود و یا عکس آن صورت بگیرد، ردصلاحیت بدین معنا نیست که داوطلب برخوردار از تمامی شرایط نیست.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه رد اعتبارنامه فی نفسه مورد توجه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها نیست، اظهار داشت: بیش از ۲۵۰ کارشناس ما را در فرایند بررسی صلاحیت‌ها کمک می‌کنند.

ره‌پیک با اشاره به پیش‌ثبت‌نام تصریح کرد: ما در ادوار گذشته موضوعی به نام پیش‌ثبت‌نام نداشتیم، در هر حال مقایسه اعداد و ارقام بین دو دوره باید با دقت بیشتری انجام شود. مرحله پیش‌ثبت‌نام یک مرحله ورود بسیار ابتدایی و آسانی بوده است، به ویژه اینکه ما در این دوره برخلاف دوره‌های دیگر ثبت‌نام را به صورت الکترونیکی داشتیم، یعنی افراد می‌توانستند به راحتی فرآیند ثبت‌نام را طی کنند.

وی افزود: این یک مزیت محسوب می‌شد که افرادی که تمایل برای مشارکت در این امر داشتند، دیگر زحمت رفتن به فرمانداری‌ها و وزارت کشور را متحمل نمی‌شدند، خود این موضوع نیز یک عامل مؤثر برای افزایش تعداد حاضرین در مرحله پیش‌ثبت‌نام بود و استقبال صورت گرفت.

به گفته قائم مقام دبیر شورای نگهبان، افرادی که پس از پیش‌ثبت‌نام مصمم بودند در انتخابات شرکت کنند، چون در مرحله ثبت‌نام اطلاعات کامل افراد اخذ می‌شد و افراد نیز باید اطلاعات کامل خود را ذکر می‌کردند که انگیزه آن‌ها را برای مشارکت در انتخابات به طور قوی نشان می‌داد، از این رو شاهد بودید که بدون انجام ممیزی در فاصله پیش‌ ثبت‌نام تا ثبت‌نام تقریباً عدد ثبت‌نام نسبت به عدد پیش‌ثبت‌نام به نصف تقلیل پیدا کرد.

ره‌پیک با اشاره به تعداد ثبت‌نام کنندگان در انتخابات خاطرنشان کرد: در این دوره جمعیت ثبت‌نام‌کننده بیشتر از ۲۱ هزار نفر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز