خبرگزاری کار ایران

کمالی در گفت‌گو با ایلنا:

روایت کمالی از جلسه رئیسی با فعالان سیاسی/ به رئیس‌جمهور گفتم اگر دولت به دنبال انتخابات رقابتی است، باید روش خود را تغییر دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۷۱۲

دبیرکل حزب اسلامی کار درباره جزئیات جلسه رئیسی با فعالان سیاسی گفت: در این جلسه گفتم اگر دولت بخواهد انتخابات رقابتی برگزار کند باید روش‌های خود را تغییر بدهد. در زمینه سیاسی، درها باز شده و سعه‌صدر بیشتری از آنها دیده شود، فضا را برای شرکت همه افراد در انتخابات فراهم کنند و از سوی دیگر با پایین آوردن قیمت‌ها و کمکی که به بخش‌های مختلف اقتصادی می‌کنند، مردم را راغب کرده و به آن‌ها این امید را بدهند که در صورتی که در انتخابات شرکت کرده و رأی بدهند، اثرگذاری بهتری بر زندگی آینده آنها خواهد داشت.

حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جزئیات جلسه شب گذشته دبیران کل احزاب با رئیس‌جمهور گفت: جلسه‌ای که دیشب به میزبانی رئیس‌جمهور تشکیل شد، بعضی از احزاب و برخی از شخصیت‌های سیاسی هم در این جلسه حضور داشتند. پیش از این دستور جلسه خاصی را اعلام نکردند اما در این جلسه موضوع انتخابات و همکاری‌هایی که باید بین گروه‌های سیاسی و دولت به وجود بیاید، مطرح شد.

وی افزود: در این جلسه دبیران کل برخی از احزاب صحبت کردند و با توجه به وقت کمی که بود همه دبیران کل صحبت نکردند. موضوعاتی که مطرح شد، مربوط به نحوه تعامل بین دولت، احزاب سیاسی و همچنین نحوه افزایش مشارکت در انتخابات و عواملی که می‌تواند در این موضوع موثر باشد، بود. افراد مختلف مسائلی را که برای خود آن‌ها مهم بود، مطرح کردند. مثلا برخی از دوستان مسائل مربوط به دانشگاه و دانشجویان، برخی از دوستان مسائل مربوط به اقتصاد کشور و برخی دیگر نیز دلخوری‌هایی که مردم از نظر سیاسی و اجتماعی دارند را مطرح کردند و در زمینه‌های مختلف هم بحث شد.

کمالی تصریح کرد: بنده هم در این جلسه این موضوع را مطرح کردم که وقتی نارضایتی در سطح جامعه وجود داشته باشد، این توقع که مردم در انتخابات مشارکت گسترده داشته باشند، توقع منطقی نیست. باید رضایت‌مندی برای مردم ایجاد شده و مقدماتی فراهم شد که براساس آن، مردم رغبت پیدا کنند در این انتخابات شرکت کنند. الان رغبتی برای شرکت در انتخابات وجود ندارد. به طور مثال به مسائل سیاسی که در پی انتخابات غیررقابتی رقم زده شده، اینکه یک گروه خاص می‌تواند ثبت‌نام کند، ردصلاحیت‌های گسترده ای که صورت می‌گیرد و عده زیادی از انتخابات باز می‌مانند اشاره کردم. درباره مسئله گرانی‌ که در کشور وجود دارد، قیمت‌هایی که سرسام‌آور است و خانواده‌ها از تأمین اجناس خودشان بازماندند، صحبت کردم.

وی افزود: در ادامه گفتم اگر دولت بخواهد انتخابات رقابتی برگزار کند، باید روش‌های خود را تغییر بدهد. در زمینه سیاسی، درها باز شده و سعه‌صدر بیشتری از آنها دیده شود، فضا را برای شرکت همه افراد در انتخابات فراهم کنند و از سوی دیگر با پایین آوردن قیمت سبد معیشتی از جمله گوشت، مرغ، نان و برنج و برخی کالاهای زیرساختی مثل لوازم ساختمانی، فولاد، آجر و سنگ و... و کمکی که به بخش‌های مختلف اقتصادی می‌کنند، می‌توانند مردم را راغب کرده و به آن‌ها این امید را بدهند که اگر در انتخابات شرکت کرده و رأی بدهند اثرگذاری بهتری بر زندگی آنها در آینده خواهد داشت. اما با شرایطی که وجود دارد و ناامیدی که در همه‌جا مشهود است، بعید به نظر می‌رسد که مشارکت زیاد باشد. برای داشتن مشارکت بالا، دولت باید این تغییرات را در دو بخش سیاست خارجی و سیاست داخلی و همچنین اقتصادی در دستور کار خود قرار دهد. این از موضوعاتی بود که در جلسه شب گذشته خدمت رئیس‌جمهور ارائه شد.  

کمالی در پاسخ به این سوال که خروجی جلسه چه نتیجه‌ای داشت، گفت: توقع دولت این بود که احزاب و گروه‌ها به میدان آمده و در انتخابات نقش‌آفرینی کنند تا انتخابات از رونق بیشتری برخوردار شود. توقع احزاب و گروه‌ها هم این بود که رئیس‌جمهور و سران سه قوه شرایط انتخابات مناسب و رضایتمندی مردم را فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز