خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد؛

بررسی استفساریه قانون بیمه کارگران ساختمانی و اصلاح مصوبه ساماندهی کارکنان دولت در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۴۱۱

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی استفساریه قانون بیمه کارگران ساختمانی و اصلاح مصوبه ساماندهی کارکنان در کمیسیون اجتماعی خبر داد.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص دستور کار جلسات این کمیسیون و موضوعات مورد بررسی، گفت: در کمیسیون اکنون دو بحث مهم مطرح است که یکی درباره‌ی بیمه‌ی کارگران بود که آیا مشمول کسانی که پول پرداخت کردند و یا چک دادند می‌شود یا خیر؟ 

وی ادامه داد: این مساله توسط کارگروه دنبال و تدوین شده است و امروز در کمیسیون جمع‌بندی خواهد شد. کارگروه مورد نظر مطالبش را جمع بندی کرده است و احتمالا به این نتیجه برسیم که مشمول آن‌هایی که پول یا چک پرداخت کردند، نشود اما کسانی که پرونده تشکیل دادند و پرداختی‌ای نداشته‌اند نیز قانون جدید مشمول آن‌ها شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی اظهار داشت: مسئله‌ی دیگر بحث ساماندهی کارکنان است که با حضور آقای مولابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان، متن جمع‌بندی نهایی کمیته‌ امروز بررسی و رفع ایراد می‌شود و مجددا برای طی کردن سیر قانونی به صحن علنی مجلس ارجاع داده می‌شود.

اسماعیلی درخصوص اصلاحاتی که اکنون روی مصوبه انجام شده، گفت: از سوی دولت این خواسته شده که در گام اول دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون شوند، بحث آزمون را هم کمیته‌ مربوطه اضافه کرده که این را هم تلاش می‌کنیم به نفع افرادی که هم اکنون شاغل هستند و سابقه‌ی زیادی دارند باشد تا حق آن‌ها ضایع نشود.

وی در پایان عنوان کرد: پیشنهاد من به عنوان یک عضو کمیسیون این است که با در نظر گرفتن سابقه به نتیجه آزمون آن‌ها یک عدد ضریب اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز