خبرگزاری کار ایران

عسگری در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳:

دولت باید نسبت به کلی وضعیت اقتصادی پاسخگو باشد/ آقای رئیسی از کرملین به کرج می‌آید اما فرصت نمی کند از کرج به اسلام آباد برود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۰۱۵

نماینده مردم کرج در مجلس با بیان اینکه دولت باید نسبت به کلی وضعیت اقتصادی پاسخگو باشد، از الگوی اقتصاد سرمایه داری، نابسامانی حوزه ارزی و اقتصاد دلاری و عملکرد مخرب بانک ها به ویژه بانک های خصوصی به عنوان موارد مغفول مانده در لایحه بودجه ۱۴۰۳ یاد کرد.

به گزارش ایلنا،  مهدی عسگری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، گفت: دولت باید نسبت به کلی وضعیت اقتصادی پاسخگو باشد هرچند اقدامات و تلاش هایی در این مدت از جمله کاهش رشد نقدینگی به نصف، کاهش کسری بودجه و کاهش اضافه برداشت از بانک مرکزی و افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی داشته که همراه با افزایش حقوق کارگر و بازنشستگان کمتر از نصف تورم است یعنی آنجا انقباضی عمل کردیم و دولت این اقدامات را به عنوان علت و علل تورم  انجام داد در حالی که تورم از ابتدای دولت کاهش پیدا نکرده کما اینکه در مهر ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۲، ۴۵ درصد بوده است.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی داد: این وضعیت نشان می دهد ما دچار خطای محاسباتی هستیم چرا که آنچه باید در سفره مردم و افزایش قدرت خرید آن ها نشان داده می شد محقق نشده است.

وی با اشاره به برخی موارد مغفول مانده در بودجه ۱۴۰۲، تصریح کرد: یکی از این موارد الگوی اقتصاد سرمایه داری است که همچنان بر همان ریل حرکت می کنیم و توقع داریم نتایجی بگیریم که با فقر، تبعیض و فاصله طبقاتی مقابله کنیم و مردمی سازی اقتصاد را رقم بزنیم.

عسگری یادآور شد: آقای رئیسی از کرملین به کرج می آید اما فرصت نمی کند از کرج به اسلام آباد برود و در این سفر بیشترین وقت خود را با سرمایه داران بزرگ نشست اقتصادی برگزار کرده و ۲ سرمایه دار بزرگ صحبت می کند و با ۴ سرمایه دار چند ده همتی که فقط یک فقره ۵۵ همت بوده تفاهم نامه منعقد می شود که کل تولید گوشت ومرغ استان البرز و تهران را در یک انحصار یک شرکت قرار می دهد که برای تحقق آن ۳۰ هزار هکتار زمین و روزانه ۲۰ هزار متر مکعب آب می خواهد اگر این مبلغ را به هر فردی بدهیم می تواند در تولید مشارکت کند، آیا این اقدام فقط باعث تقویت سرمایه داران بزرگ نمی شود؟

وی در پایان از نابسامانی حوزه ارزی و اقتصاد دلاری و عملکرد مخرب بانک ها به ویژه بانک های خصوصی از دیگر موارد مغفول مانده در این لایحه یاد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز