خبرگزاری کار ایران

دومین نشست مشترک دبیران کل احزاب شورای وحدت برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۱۲۷

دومین نشست مشترک دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی و رؤسای کمیته‌های شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی، برگزار شد.

به گزارش ایلنا،‌ اسدالله بادامچیان، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در دومین نشست مشترک دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی و رؤسای کمیته‌های شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: قرائن نشان می‌دهد که انتخابات پر ماجرایی در پیش داریم، هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ شعارها و برنامه‌ها و رویکردهایی که مطرح می‌شوند.

بادامچیان با بیان اینکه بیانیه «گام دوم» مسیر و جهت‌گیری‌های کلان کشور را ترسیم کرده است افزود: نماینده مجلس آینده و کاندیداهایی که در این عرصه ورود پیدا کرده‌اند باید مشخص کنند چه برنامه و ایده‌ای برای تحول و تکامل نظام جمهوری اسلامی دارند و در راستای تحقق مطالبات مردم چه نگاه جدیدی دارند.

عضو هیأت عالی شورای وحدت گفت: علاوه بر برنامه محوری، ما در انتخابات به دنبال معرفی فهرستی جامع و مانع هستیم و از هرگونه تفرقه در جریان انقلابی و ارزشی جلوگیری خواهیم کرد.

در ادامه نشست «حسن بیادی» دبیرکل جمعیت آبادگران ایران اسلامی پرهیز از افراط در رقابت‌های سیاسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اخلاق سیاسی و اخلاق انتخاباتی اقتضا می‌کند که به دنبال رقابت سالم باشیم و در عین رقابت‌ها، رفاقت‌های خود را فراموش نکنیم و این، یک اصل کلی در شورای وحدت است.

بیادی افزود: اولین قصد شورای وحدت در بحث انتخابات مشارکت بالای مردم حضور اقشار مختلف در پای صندوق‌های رأی است و این دقیقاً منطبق بر خواست مقام معظم رهبری است که از ابتدای امسال بر مشارکت بالای عمومی در انتخابات تاکید داشته‌اند.

رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت تهران در ادامه گفت: شهر تهران دارای مشکلات و پیچیدگی‌های بسیار زیادی است و مردم واقعاً مطالبات جدی در همه حوزه‌ها در این کلان شهر دارند؛ ما معتقدیم با شایسته‌سالاری در مجلس می‌توان بخش عمده‌ای از این مسائل را پیگیری و حل و فصل کرد.

بیادی ادامه داد: از طریق جبهه‌هایی که ذیل شورای وحدت فعالیت می‌کنند، ما به دنبال معرفی بهترین نامزدها به مردم هستیم و بدون پیش‌داوری یا سیاسی‌کاری رزومه‌های نامزدها را بررسی می‌کنیم و شایسته‌ها و افراد صلاحیت‌دار را پیش روی انتخاب مردم در شهر تهران قرار خواهیم داد.

در ادامه این جلسه «شهاب‌الدین صدر» عضو هیأت عالی شورای وحدت نیز با بیان اینکه احزاب، اقشار و روحانیت سه بال عمده شورای وحدت هستند گفت: در بحث انتخابات، همانگونه که رهبر انقلاب فرموده‌اند، ما در پی انتخاباتی پُر شور هستیم و چهار اصل رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت برای ما از اهمیت شایان توجهی برخوردار است.

صدر تصریح کرد: اگر رقبای ما در انتخابات حضور جدی دارند، ما نیز باید فعالیت‌های خود را هدفمندتر و جدی‌تر پیش ببریم و این، یک مسابقه سیاسی پیچیده و دشوار است؛ در شورای وحدت عزم ما برای برنامه‌ریزی و گفتمان‌سازی جدی است و عزم راسخ داریم که باید در این رویداد بزرگ سیاسی یک حضور منضبط و معطوف به موفقیت داشته باشیم.

«منوچهر متکی» سخنگو و دبیر اجرایی شورای وحدت نیز اظهار کرد: شورای وحدت یک جریان و مجموعه انقلابی، مردمی، بی حاشیه و دلسوز است که در پی وحدت آفرینی در جریان ولایی و ارزشی است؛ جامعه روحانیت مبارز به عنوان یک فراتشکیلات انقلابی و دینی، هدایت‌گر این جریان است.

متکی با اشاره به اهمیت این نشست افزود: هر چقدر تحرک ما در تهران سازمان یافته‌تر و جدی‌تر باشد موجب امیدبخشی در استان‌ها خواهد بود و آنها را نیز فعال و پرانگیزه خواهد ساخت. دبیر اجرایی شورای وحدت ادامه داد: ما در شورای وحدت نسبت به شکل‌گیری یک مجلس پاسخگو دغدغه‌های جدی داریم.

سخنگوی شورای وحدت گفت: ما می‌خواهیم مجلسی شکل بگیرد که دارای طرح و برنامه واقعی برای مردم و نظام باشد تا دولت نیز در فضای مناسب، کارها را پیش ببرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز