خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در ایروان:

کریدور شمال - جنوب عامل مهمی در مسیر توسعه و شکوفایی کشورهاست

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۰۲۱

سفیر ایران در ایروان با تاکید بر اهمیت استراتژیک کریدور ارتباطی شمال - جنوب که هند را از طریق بندر چابهار در ایران به ارمنستان و در نهایت دریای سیاه متصل می‌کند، آن را عامل مهمی در مسیر توسعه و شکوفایی اقتصادی و تجاری کشورها دانست.

به گزارش ایلنا، مهدی سبحانی طی یک سخنرانی در کنفرانس «واقعیت جدید و چهارراه صلح» که به ابتکار موسسه مطالعاتی اوربلی ارمنستان و با شرکت سفرا، کارشناسان منطقه قفقاز از ارمنستان، هند، گرجستان و جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با اشاره به روابط دوستانه و تاریخی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان گفت: روابط ایران و ارمنستان از تنوع خوبی برخوردار است و علاوه بر اینکه تجارت فیمابین در دو سال اخیر به چند برابر رسیده است، دو کشور قراردادهای خوبی در زمینه‌های زیرساختی و انرژی دارند.

وی ادامه داد: هر چه مسیرهای ارتباطی کشورها بیشتر باشد، فضای تنفس آنان در نظام بین‌الملل بیشتر خواهد شد و کشورها بیشتر می‌توانند تولید ثروت کنند و این مفهوم جدید قدرت است.

سفیر ایران در ایروان با تاکید بر اهمیت استراتژیک کریدور ارتباطی شمال - جنوب که هند را از طریق بندر چابهار در ایران به ارمنستان و در نهایت دریای سیاه متصل می‌کند، آن را عامل مهمی در مسیر توسعه و شکوفایی اقتصادی و تجاری کشورها دانست.

سبحانی نقش هند را در تکمیل هرچه سریع‌تر طرح توسعه بندر چابهار، مهم دانست و از پیشنهاد ارمنستان برای مشارکت در این طرح استقبال کرد.

وی ضمن استقبال از گام‌های جدید دولت ارمنستان برای برقراری صلح و امنیت در منطقه اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران از صلح پایدار در منطقه حمایت می‌کنند.

سفیر ایران در ایروان بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز