خبرگزاری کار ایران

امیر سرلشکر موسوی:

با اتکا به قدرت دانش متخصصان داخلی، از بیگانگان بی‌نیاز شده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۸۳۳

فرمانده کل ارتش گفت: تجهیزاتی که روزی با هزینه‌های بسیار تأمین می‌شد، امروز با تلاش و مجاهدت دانشمندان و کارکنان جوان صنایع دفاع و نیروی دریایی در داخل کشور تولید می‌شود و ما را از بیگانگان بی‌نیاز کرده است.

به گزارش ایلنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در آئین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری نیروی دریایی ارتش که در ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش برگزار شد، گفت: خدا را شاکرم برای همه نعمت‌هایی که به ما عطا فرمودند به‌ویژه برخورداری از همرزمان پای‌کار و خلاق که بسیاری از تجهیزات را با کار شبانه‌روزی خود تولید کرده‌اند.

وی ادامه داد: دستیابی به بسیاری از تجهیزات و پیشرفت‌های مدنظر فرماندهی معظم کل قوا  یک روز برای ما آرزو بود، اما امروز به برکت پیروی از ولایت‌فقیه و عمل به فرمایشات ایشان به دستاوردهای چشمگیری رسیده‌ایم.

فرمانده کل ارتش گفت: وقتی به سیاست‌ها و راهبردهای دفاعی کشور نگاه می‌کنیم به نیازهایی می‌رسیم؛ اما خوشبختانه در حوزه بدون سرنشین‌ها در نیروی دریایی، کارهای بسیار ارزشمندی انجام شده است که تنها بخش کوچکی از آن قابل نمایش است.

موسوی تصریح کرد: تجهیزاتی که روزی با هزینه‌های بسیار تأمین می‌شد، امروز با تلاش و مجاهدت دانشمندان و کارکنان جوان صنایع دفاع و نیروی دریایی در داخل کشور تولید می‌شود و ما را از بیگانگان بی‌نیاز کرده است.

وی ادامه داد: همه پیشرفت‌ها نشان می‌دهند که باید شاهد پیشرفت‌های چشمگیرتری از نیروی دریایی ارتش باشیم تا نیروی دریایی در شأن مردم ایران داشته باشیم.

همچنین فرمانده کل ارتش در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: امروز بار دیگر شاهد توانمندی‌هایی که حاصل نبوغ و ابتکار برادران عزیزمان در نیروی دریایی ارتش بود و با همکاری بخش‌های دانش‌بنیان انجام داده‌اند، بودیم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه سالی یک‌بار برگزار می‌شود و در هر سال ما تجهیزات و دستاوردهای جدیدی را مشاهده می‌کنیم و آن چیزی که قابل‌ارائه بود را شما هم مشاهده کردید، بخشی هم که دارای طبقه‌بندی است و هنوز قابلیت ارائه به عموم را ندارد.

فرمانده کل ارتش افزود: تجهیزاتی هم هست که قابلیت آوردن در نمایشگاه را ندارد و همین ‌الان استفاده می‌شود که قطعاً توان قابل‌ملاحظه‌ای را برای نیروی دریایی ایجاد می‌کند.

موسوی تأکید کرد: اما آنچه که مهم است این که این‌ها همه قدرت دانش و ابتکار و خلاقیت جوانان عزیز ماست که تقریباً نیروهای مسلح ما را به‌کلی از اتکا به خارج بی‌نیاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برای دفاع از کشور هر چیزی که نیاز داشته باشیم در کشور ساخته می‌شود، گفت: نیروی دریایی از سال‌ها پیش این تلاش جهادی را شروع و یک ‌روند صعودی را در پیش گرفته است و ما هر سال شاهد اتفاقات بسیار خوبی هستیم که تأثیرات بسیار زیادی در آمادگی رزمی این نیرو دارد و نمونه آن اتفاقات بسیار بزرگی است که در عرصه اقیانوس‌ها، نیروی دریایی ارتش از خود نشان می‌دهد و پرچم جمهوری اسلامی را در اهتزاز نگه می‌دارد.

فرمانده کل ارتش در پایان گفت: باتوجه‌به توان بالایی که در نیروی دریایی ارتش وجود دارد، می‌توانیم این اطمینان را بدهیم که در آینده‌ای نه‌چندان دور، منتظر خبرهای خیلی خوب و امیدوارکننده‌تری از این نیرو باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز