خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش:

نیروی دریایی پرچمدار توسعه در سواحل مکران است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۸۶۸

امیردریادار کاویانی گفت: نیروی دریایی ارتش به منظور توسعه و ایجاد امنیت برای خطوط کشتیرانی از سال ۸۶ وارد منطقه مکران شد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حمزه علی کاویانی، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دریا بسیار مهم است؛ دریا برای کشور‌ها عامل قدرت است؛ کشور‌های بزرگی که امروز ادعای قدرت دارند از صحنه و مسیر دریا به قدرت دست پیدا کرده‌اند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری دریایی است، افزود: تقریبا یک سوم مرز‌های ما مرز دریایی است و ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم.

امیر دریادار کاویانی ادامه داد: ۱۹۰ هزار کیلومتر مربع وسعت‌های سرزمینی ما است و دریا فرصت است و مزیت دسترسی به کشور‌ها را دارد. همچنین‌ در گذشته هم تمدن‌های بزرگ مانند مصر، یونان، ایران و حتی مغول‌ها برای حکمرانی از مسیر دریا برای توسعه فراسرزمینی استفاده کرده‌اند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش  تاکید کرد: امروز کشور ما با نگاه فرمانده معظم کل قوا به بحث دریا، اقتصاد دریا و سند توسعه دریا محور، شاهد اتفاقات خوبی در آینده خواهد بود.

امیر دریادار کاویانی افزود: فرمانده کل قوا(مدظله العالی) سند سیاست‌های کلی توسعه دریا محور را به دولت و مجلس ابلاغ فرمودند که امیدواریم منشاء خیری برای توسعه اقتصادی شود. دریا علاوه بر اینکه فرصتی برای توسعه اقتصادی کشور بوده محیطی است که به چهار گوشه جهان دسترسی دارد.

وی افزود: ۷۱ درصد کره زمین را آب فرا گرفته و ما می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم. مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته فرمودند که ما نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم و در حقیقت مقوله دریا مغفول ماند و امروز نگاه جانبی به موضوع دریا وجود دارد.

امیر دریادار کاویانی درباره حضور نیروی دریایی در منطقه مکران گفت: نیروی دریایی به عنوان پرچمدار از سال ۱۳۸۶ برای توسعه این منطقه و ایجاد قدرت دریایی و امنیت برای خطوط کشتیرانی نفتکش و ناوگان شیلاتی وارد منطقه مکران شد و خدا را شکر اقدامات بسیار خوبی در زمینه توسعه سواحل مکران انجام شد. امروز شکل منطقه مکران و سواحل آن و حضور در این منطقه دریایی متفاوت از گذشته است .

وی اظهار کرد: ‌در ارتباط با حضور در شمال اقیانوس هند به عنوان مهمترین منطقه تجارت جهانی حرکات خوبی انجام شده، منطقه که بین تنگه هرمز، تنگه مالاکا و  تنگه باب المندب است، یعنی همین شمال اقیانوس هند که نیروی دریایی به آن بسیار توجه دارد و ناوگان‌های دریایی و تجاری نفتکش و در ابن منطقه بسیار تردد دارند نیروی دریایی ما هم در این منطقه حضور پر قدرتی دارد و فرا‌تر از آن نیروی دریایی در دریای سرخ برای تامین خطوط مواصلاتی حضور دارد.

 جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش  ضمن تاکید بر اینکه ما کشوری وابسته به دریا هستیم، تقریبا ۹۰ درصد صادرات و ۸۵ درصد واردات ما از طریق دریا انجام می‌شود، افزود: این سند و ابلاغیه فرمانده معظم کل قوا تحت عنوان سند توسعه اقتصادی دریا محور کشور در واقع حق این کشور است و تمامی کسانی که در این موضوع می‌توانند کمک کنند باید پای کار باشند و در بحث‌های مختلف اقتصادی کشور را از طریق دریا به حد اعلای خود برسانند.

امیر دریادار کاویان ادامه داد: ما در نیروی دریایی امنیت دریا را حتما برقرار خواهیم کرد و برای سرمایه گذاری همه کسانی که به دنبال سرمایه گذاری هستند، چه در دریا و چه در ساحل، کرانه و پس کرانه امنیت خوبی را فراهم می‌کنیم و این از توانمندی‌های نیروی دریایی است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان گفت: ما، نیرویی در حال توسعه هستیم؛ با تدبیر فرمانده معظم کل قوا و طبق گفته ایشان درباره نیروی دریایی، ما اکنون با افتخار متکی به تجهیزات بومی، تولید داخل و دانش داخل هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز