خبرگزاری کار ایران

فرهنگی در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی حامیان رئیسی هم توسط هیات‌های اجرایی ردصلاحیت شده‌اند/ احتمال تغییر نتایج بررسی صلاحیت در هیأت نظارت وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۰۸۰

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: هفته قبل در صحن مجلس با چند نفر از دوستان صحبت می‌کردیم که جزو حامیان آقای رئیسی بودند و در شهرستان خود توسط هیات اجرایی رد شدند.

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با عملکرد هیات‌های اجرایی در ردصلاحیت یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس دوازدهم، گفت: روالی که در حال حاضر روی آن حساسیت ایجاد شده مربوط به صرفا همین دوره انتخابات نیست بلکه در همه ادوار این جریان با کم و زیاد خاص خود وجود داشته است.

وی ادامه داد: علت اینکه الان حساسیت‌ها بیشتر است، فاصله‌هاست؛ فاصله‌هایی که بین نظر هیات اجرایی و مراحل بعدی نظارت یعنی شورای نگهبان وجود دارد.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس افزود: روز سه‌شنبه در صحن مجلس با چند نفر از دوستان صحبت می‌کردیم که جزو حامیان آقای رئیسی بودند و در شهرستان خود توسط هیات اجرایی رد شدند. یکی از این دوستان که دوره قبل هم نماینده بود می‌گفت من در چند دوره‌ای که کاندیدای انتخابات مجلس شدم همیشه هیات اجرایی من را تایید کرده؛ مثلا در دوره آقای روحانی توسط هیات اجرایی تایید شدم اما اکنون در دولت آقای رئیسی رد شده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: لذا اینکه این موضوعات نسبت داده می‌شود به اینکه جریان خاصی وجود دارد و دنبال اقدامات سازماندهی هستند، چنین چیزی نیست.

فرهنگی در پاسخ به سوالی درخصوص ردصلاحیت برخی نمایندگان مجلس، اظهار داشت: نمی‌دانم علت چه بوده اما برخی در انتخابات ریاست جمهوری جزو حامیان سرسخت آقای رئیسی بودند که اکنون رد شده‌اند. یعنی در بین ردصلاحیت‌شدگان از مجلس افراد قابل توجهی هستند که حامی رئیس‌جمهور و نزدیک به دولت بودند.

وی یادآور شد: هنوز فرآیند بررسی صلاحیت‌ها به پایان نرسیده و این اعلام نظر صرفاً در گام اول بوده است، در نتیجه می‌توان انتظار داشت که افکار عمومی خیلی حساس نشود؛ چراکه خیلی از این‌ها تغییر می‌کند و نتیجه نهایی باید مبنای قضاوت قرار گیرد. اگر افکار عمومی اندکی صبر کند نتیجه نهایی مشخص شود شاید بهتر باشد، چراکه خیلی از کسانی که اکنون رد شده‌اند ممکن است تایید شوند یا برعکس و الان زمان مناسبی برای قضاوت و داوری نیست.

نماینده مردم تبریز در پاسخ به این سوال که «از یک سال قبل ذهنیتی بود که بخشی از دولت به دنبال روی کار آوردن مجلسی همراه‌تر از این مجلس است»، گفت: من اطلاعی ندارم، واقعا هم بی‌اطلاع هستم نه اینکه چون دارید می‌پرسید این را بگویم، اساسا چون خودم ذی‌نفع بودم و هستم هیچ‌وقت کنجکاوی نمی‌کنم. قاعدتاً آن‌ها وظایفی دارند و در چارچوب وظایف خود کار را انجام می‌دهند و معمولا هم با رأی‌گیری است.

وی ادامه داد: حتی در شورای نگهبان هم با رأی‌گیری بررسی صلاحیت‌ها انجام می‌شود مگر مواردی که اجماع داشته باشند، لذا کنجکاوی هم نمی‌کنم و اطلاعات ما واقعا کامل نیست که آیا اراده‌ای در یک جهتی وجود دارد یا خیر؛ ولی در مجلس که با دوستان صحبت می‌کردیم، یک نمونه‌هایی را که سوال می‌کردم مشاهده کردم که برخی افرادی که مدافع دولت بودند هم تایید نشدند حالا باید ببینیم نتیجه در هیات‌های نظارت چگونه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز