خبرگزاری کار ایران

ضرغامی:

یلدا و چهارشنبه‌سوری تغییرپذیر نیست/ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فلسفه این دو شب را توضیح داده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۳۱۵

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: فکر می‌کنم آن چیزی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده این بوده که یک مقدار فلسفه شب یلدا و چهارشنبه‌سوری را توضیح داده‌اند که چیز بدی هم نیست.

به گزارش ایلنا، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان جلسه هیات دولت با اشاره به حواشی نربوط به تغییر نام شب یلدا و چهارشنبه آخر سال، عنوان کرد: یلدا و چهارشنبه‌سوری هیچ وقت تغییر پیدا نمی‌کند و تغییرپذیر نیست از ابتدا بوده و تا آخر هم خواهد بود. آن هم شب یلدا که امسال ثبت جهانی هم شد و چهارشنبه سوری هم که مراسم و آیین خاصی است که مردم ما به آن علاقه دارند.

وی افزود: فکر می‌کنم آن چیزی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده این بوده که یک مقدار فلسفه این دو شب را  توضیح داده‌اند که چیز بدی هم نیست. از ما هم بپرسند خودمان ۱۰ تا فلسفه دیگر برای این دو شب می‌گوییم.

ضرغامی خاطرنشان کرد: در جلسه دولت با دستور رئیس جمهور ورود شناورهای تفریحی به کشور آزاد شد.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور به وزارت صمت دستور داد که مانعی برای ورود شناورهای تفریحی به کشور ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: هم اکنون سرمایه گذارانی هستند که می خواهند در حوزه گردشگری دریایی فعالیت کنند و در حوزه شناورهای تفریحی قرارداد بسته اند.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز