خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد مرکزی اربعین:

برای سال آینده برنامه‌ریزی مشترک و دقیق‌تری برای انتقال زائران خارجی و برگشت آنان انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۴۹۲

رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: در سایه مجاهدت‌های افراد بی نام و نشان و تلاش های استانداران و همکاری خوب دولت و ملت عراق، اربعین امسال با رضایت مندی قاطبه زایران برگزار شد و کاملا با سال های قبل از آن متفاوت بود.

به گزارش ایلنا، سید مجید میر احمدی در یکصد و بیستمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی با حضور وزیر کشور و در جمع استانداران استان های مرزی و نمایندگان کمیته های مختلف ستاد  افزود: در اربعین امسال با ۱۸ درصد افزایش جمعیت زائران مواجه بودیم و چهار میلیون و ۱۱۲ هزار و ۱۲۵ نفر از مرزها عبور کردند که از این میان ۵۶۴ هزار و ۹۲۶ نفر غیر ایرانی بودند.

وی از جمله ویژگی های اربعین سال ۱۴۰۲ را ۲۴ ساعته شدن برخی پایانه های مرزی و افزایش گیت های عبوری عنوان کرد و گفت: برای نخستین بار در ۱۰ سال گذشته با وجود افزایش ۱۸ درصدی جمعیت زائران، میزان ایستایی آنان در مرزها به حداقل ممکن رسید.

وی با اشاره به کار ارزشمند استانداران و کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین در هماهنگی برای انتقال زائران خارجی از جمله زائران پاکستانی تاکید کرد: برای سال آینده باید مسئولان امر برنامه ریزی مشترک و دقیق تری با دولت های طرف مقابل جهت تسهیل در امر انتقال زائران خارجی و برگشت آنان داشته باشند.

رییس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی استفاده زائران از خودروهای شخصی در اربعین امسال گفت: با پیگیری ها و در سایه انجام طرح های زیر ساختی از جمله ساخت جاده ها، پل ها و رفع نقاط حادثه خیز، حداکثر زمان توقف زائران در ترافیک بین جاده ای در آیین اربعین امسال ۲۰ دقیقه بوده است.

وی در پایان بر ارتباط شایسته و خوب بین مرزبانی های ایران و عراق اشاره کرد و گفت: بسیاری از مسایل و مشکلات در سایه این همکاری نزدیک در سطوح میدانی حل شد و سهم طرف عراقی در رضایت مندی زائران اربعین حسینی قابل تقدیر است.

در این جلسه استانداران استان های مرزی در قالب سخنرانی و نمایش کلیپ گزارشی از اقدامات و عملکردهای انجام شده در اربعین سال ۱۴۰۲ برای حاضران در جلسه بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز